Crazy About You -6

Jag och Zayn satt i varsin ände av hans soffa, vi hade varsin skål med glass. På tvn var det någon relati-show. Jag kollade mig omkring, jag fastnade med blicken på en tavla med massa bilder inramade. Jag ställde mig på knäna för att kunna se bilderna. På vissa var Zayn med. Jag tittade på en där det var några tjejer som var extremt lika Zayn. Zayn satte sig brevid mig.
-Är det dina systrar? log jag. Zayn nickade.
-Och där är min mamma, sa Zayn och pekade på en kvinna, jätte vacker med fin utstråling.
-Vad fina dem är, sa jag tyst. Zayn nickade återigen.
-Och det här är... One Direction? Eller? frågade jag och pekade på ett gäng killar.
-Ja, det där var när vi var med på X factor, log Zayn och tog en sked med glass.
-Vad små, jämfört med nu, fnissade jag. Zayn fnissade också. Vi fortsatte prata om bilderna, eller Zayn berättade medans jag nyfiket lyssnade. Helt plötsligt hörde vi hur det plingade på dörren. Zayn la sig ifrån glassen och gick och öppnade. Jag fortsatte kolla på bilderna. När Zayn kom tillbaka så var en tjej brevid honom. Hon hade rosa hår och väldigt vackert ansikte. Hon log vänligt mot mig. Jag reste mig upp för att hälsa.
-Nicki, det här är Perrie.. min flickvän! log Zayn. Jag sträckte fram min hand och hälsade.
-Hej Nicki, log hon.
-Hej! sa jag glatt. Vi alla tre satte oss i soffan.
-Tyvär har jag inte mer glass, jag visste inte att du skulle komma, sa Zayn till Perrie men Perrie skakade på huvudet.
-Det är okej, log hon. Det blev pinsamt tyst.
-Perrie, berätta vad du jobbar med, sa Zayn och pussade Perries kind. Perrie log mot mig.
-Jag är med i ett band, Little Mix, vi formades i X factor! berättade Perrie.
-Lägg av! Tävlade ni mot varandra? och nu är ni är ihop! sa jag men Perrie skakade på huvudet.
-Vi var inte med samtidigt, sa Perrie.
-Jaha, sa jag och sedan blev det pinsamt tyst igen. Min mobil vibrerade, det var Jessica som skickat ett sms ''Vi är på Subway nere på gatan, kom och ät med oss om du inte redan har ätit! :) kram''. De trodde jag var hemma, klockan var numera halv sju på eftermiddagen.
-Jag ska nog gå, sa jag och reste mig upp. Zayn gick med mig till hallen.
-Tack för en jätte rolig dag, log jag.
-Tack själv, vi kan ju prata över kik och träffas igen någongång, sa Zayn och gav mig en lös kram innan jag gick. Jag stängde dörren efter mig, jag hörde skratt från lägenheten. Automatiskt fick jag ur mig en suck. Jag tog hissen ner och sedan började jag vandra hemåt. Det var inte alls långt bort från Zayn, tio minuter max. Jag svängde in på gatan och fick syn på Subway skylten.
 
När vi ätit upp och gick hemåt så märkte jag att det var något Jessica och Jakob var extra glada över.
-Vad är det? frågade jag medans Jakob öppnade ytterdörren. Jakob och Jessica tittade på varandra en stund innan de sa något.
-Jag är gravid! sa Jessica.
-Va? sa jag förvånat.
-Det är vårt första biologiska barn, ni betyder självklart minst lika myket men det är bara så coolt, jag har alltid trott att jag inte kunnat, tydligen så var det inte omöjligt, sa Jessica glatt och kramade om Jakob.
-Kul, sa jag men menade det verkligen inte. Ännu ett skrikande barn, no thanks.
-Är det inte underbart? sa Jakob glatt.
-Jo... grattis! sa jag och gick mot rum. Jag la mig ner på sängen, jag fick syn på byrån då jag påmindes om mammas brev... Jag svallde hårt. Jag stirrade upp mot taket istället. Min mobil pep till det var ett kik meddelande från Zayn. Jag tröck upp det och han hade skickat en bild på honom medans han gjorde en grimars och en text där det stod ''Vad gör du?''. Jag fnissade för mig själv och började skriva ett svar.

Sorry för ett kort kapitel! Jag ska göra längre, lovar. Men vad tycker ni? Kommentera :D ♥

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra men kort!;]

2013-03-24 @ 22:19:51
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-03-30 @ 00:18:13
URL: http://moaandlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback