Because of You - 3

ur förra delen: Fem minuter senare gick vi på en väg in mot stan och pratade. "Vad skulle din bror göra idag då?" frågade jag. "Han skulle träffa några vänner som bor här. Min mormor är inte så rolig att umgås med så jag tänkte att det var en bra idé att fråga dig om du ville hitta på någonting" svarade han. "haha, jag är inte mycket roligare kan jag gissa" sa jag och skrattade lite. "Haha, jodå!" svarade han.

 
Vi hade gått och pratat en stund och befann oss nu i centrum. "En korvkiosk! Vi kan väl köpa någonting att äta?" föreslag Niall och jag nickade. Jag var egentligen inte alls hungrig men sa ingenting om det. Vi gick närmare korvkiosken som låg några meter bort och Niall suckade när han fick syn på kön som var lång. "Jaja.. vi kan väl köpa glass eller någonting istället?" frågade han. "Ja visst. Det ligger ett glasstånd bara någon minut bort. De har inte så jätte mycket men de har jätte god glass" svarade jag och Niall nickade. "Perfekt!" sa han sedan och log. 
 
Några minuter senare stod vi och tittade på de olika glass-smakerna som fanns att välja mellan. "Vad ska ni ha?" frågade mannen i kassan. "Vad ska du ha?" frågade Niall snabbt och tittade på mig. Jag tog snabbt ett val mellan chocklad och jordgubb. "hmm.. Jag tar nog bara en choklad kula" sa jag och Niall upprepade det jag precis sagt till glass-gubben. "Jag tar det samma" sa Niall och mannen tog fram två strutar och skopade up varsin chocklad kula i de. Niall tog upp sin plånbok och jag blev osäker på om han tänkt betala för oss båda två. "Jag betalar" sa han och jag skakade på huvudet samtidigt som jag satte handen i fikan för att ta fram min plånbok. "Skämtar du? Haha, sen när betalar inte killen för typ... allt?" sa han och blinkade med ena ögat. Jag blev osäker på vad jag skulle säga och skrattade bara lite tyst. 
 
Vi gick och satte oss på en bänk vid en fontän på ett torg samtidigt som vi åt våran glass. Vi satt och pratade om lite allt möjligt. "Vad ska du göra på sommarlovet då? Något speciellt?" frågade Niall. "Nej.. ingenting planerat" svarade jag och kom att tänka på hur tråkigt mitt sommarlov skulle bli. Min bästa vän Mila var i spanien med sin familj och jag umgicks inte med många andra. "Samma här, jag ska väl bara  hänga med vännerna" sa Niall. "Har du hört om festen på Dublin i helgen?" frågade Niall. Jag hade inte hört om någon fest, och verkligen inte i Dublin som låg mer än en timme bort. "Nej vaddå? är det något speciellt?" frågade jag. "Ja, den kommer bli grymt stor. Alla ska dit typ, du borde åka dit!" sa Niall med en självsäker ton som om det var någonting han gjorde varje helg. Inte en chans att jag skulle få åka dit, jag fick knappt gå på fest här hemma i stan. "Det ligger mer än en timme bort och jag känner absolut ingen där" svarade jag och Niall flinade lite. "Ja men det kommer bli riktigt kul, och du kommer lära känna folk. Jag lovar!" sa han men jag skakade bara på huvudet. "Jag stannar här hemma men ha det så kul du" sa jag och skrattade svagt. "Jaja.. det är du som missar något" sa Niall och slickade på sin glass som nästan var slut. Mobilen plingade till ifrån min ficka och jag tog kämpade med att få upp den ur den lilla fickan med min ena lediga hand. Jag såg att det var ett sms ifrån mamma och tröck på skärmen för att läsa smset. "Vi är klara snart. Mormor ville att vi skulle träffas så hon kommer hem och äter med oss. Är du hemma?" stod det. Jag suckade för mig själv. Det var inte det att jag inte tyckte om min mormor men hon var en sådan som bara kunde slänga ur sig vad som helst, och inte alltid så positiva saker. "Vem var det?" frågade Niall och försökte titta på skrämen men jag vred snabbt bort den. "Det var bara mamma" svarade jag och tröck sedan på svara knappen.  "Okej. Jag är i centrum med en kompis, måste jag gå hem nu?" skrev jag och skickade sedan iväg det. Bara någon minut senare plingade mobilen till igen. "Var hemma om inte för länge iallafall" stod det. Jag lade ner mobilen i fickan och åt upp den sista biten av min strut. "Jag måste gå hem snart" sa jag när jag svalt den. "Okej. Jag ska åka tillbaka till Mullingar om en timme så jag borde nog ta bussen hem till mormor snart" sa Niall. "Då kanske vi borde gå då?" frågade jag och Niall nickade. Vi reste oss upp ifrån bänken och började gå åt mitt håll.
 
Efter en kvarts promenad med prat om allt möjligt stod vi vid husshållsplatsen och väntade på att bussen skulle  komma. "Du behöver inte vänta med mig" sa Niall och log ."Jodå" sa jag och satte mig brevid honom på bänken inne i den lilla busskuren. "Du kan ju iallafall tänka på att komma på den där festen? Det kommer komma band som spelar och det blir typ årets fest" sa han och jag nickade. "Okej.. jag ska tänka på det" sa jag fast jag egentligen inte menade det. Men jag ville ju inte att han skulle uppfatta mig som en mes eller någonting sådant. Så som alla andra troligen såg mig. "Du har fem dagar på dig" sa han och skrattade lite, jag nickade bara. Ljudet ifrån bussen hördes ifrån vägen och snart saktade bussen in vid hållplatsen. "Det var kul att träffa dig igen!" sa Niall och log. Han menade det troligtvis inte, jag var inte den roligaste personen att umgås med och vi hade inte spenderat mycket tid tillsammans. "Detsamma" sa jag. Niall drog snabbt in mig i en kram innan han klev på bussen och dörrarna stängdes. 
 
Jag öppnade ytterdörren och klev in. Jag slängde av mig skorna och gick in till mamma som stod och ställde in disk i diskmaskinen. "Hej gumman!" sa hon samtidigt som hon ställde in den sista tallriken i maskinen. "Hej" sa jag och gav henne en kram. Pappa satt vid köksbordet och läste en tidning. "Hej pappa" sa jag och gav honom en kram. Han vände snabbt blicken ifrån tidningen och pussade mig på kinden innan han fortsatte läsa. "Mormor kommer snart, vi äter om en timme" sa mamma när jag var påväg ut ur köket. "Klockan är bara halv fem då?" sa jag. "Ja men du vet att mormor inte gillar att äta för sent. Hon stannar inte länge" sa mamma och jag nickade. Jag lämnade köket och gick upp för trappan till mitt rum. 
 
En timme senare satt vi alla fyra runt köksbordet, jag, mamma, pappa och mormor och åt. Jag funderade på om jag skulle fråga om jag kunde få gå på den där festen. Det kanske skulle vara bra för mig att gå ut och göra saker som de andra i min ålder gjorde. Jag lyfte upp mitt glas fullt med bubbelvatten och tog en klunk. "Mamma?" sa jag när jag svalt vattnet. "Ja?" svarade mamma och tittade undrandes mot mig, "Ska vi göra någonting nästa lördag?" frågade jag lite nervöst fast utan att visa att det var någonting speciellt. "Nej det tror jag inte.. vaddå da?" sa hon men jag skakade bara på huvudet. "Nej det var ingenting speciellt" sa jag bara och skar upp en till bit av köttet.

Sååå. Jag vet att det här blev en tråkig del men jag lovar er att novellen kommer bli bättre när jag skrivit lite mer. Det här är bara början liksom. Kommentera! 
 
Tack för alla kommentarer, det är jätte kul att ni gillar båda av våra noveller! :)

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Åh, vad bra!
Sv: Jaha, menade du så!:)

2013-03-20 @ 19:13:30
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Berättelser om One Direction

Sv: HAr lagt till dig nu: )

2013-03-20 @ 19:20:25
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Hedda

Jättebra ju! Brukar inte läsa noveller så mycket för jag har tyckt att de är tråkiga men det är inte din ;)

Svar: Åh tack så mycket, jätte kul att du gillar den! :)
None None

2013-03-20 @ 19:38:42
URL: http://www.heddakallin.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Wow du är jätte bra på att skriva noveller!!<3 :)

2013-03-21 @ 16:41:33
Postat av: one direction novell

åh suuuper! meeeer :D

- haha niall är ju fööör söt! längtar till nästa :D

2013-03-21 @ 17:51:08
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback