Because of You - 4

ur förra delen: Jag funderade på om jag skulle fråga om jag kunde få gå på den där festen. Det kanske skulle vara bra för mig att gå ut och göra saker som de andra i min ålder gjorde. Jag lyfte upp mitt glas fullt med bubbelvatten och tog en klunk. "Mamma?" sa jag när jag svalt vattnet. "Ja?" svarade mamma och tittade undrandes mot mig, "Ska vi göra någonting nästa lördag?" frågade jag lite nervöst fast utan att visa att det var någonting speciellt. "Nej det tror jag inte.. vaddå da?" sa hon men jag skakade bara på huvudet. "Nej det var ingenting speciellt" sa jag bara och skar upp en till bit av köttet. 

Det var fredags eftermiddag och jag hade hela dagen legat framför tvn och tittat på filmer. Regnet hade öst ner hela dagen och dagen hade varit allmänt grå. Jag låg i min rosa mysbyxor och ett linne under filten framför tvn. Jag hörde hur ytterdörren öppnades och in kom mamma och pappa med händerna fulla av kassar. Pappa gick in till köket, utan att ta av sig ytterkläderna och ställde kassarna framför kylskåpet. "Hej Gumman, har du haft en bra dag?" sa han samtidigt som han började packa ut varorna ur påsen. "Helt okej" svarade jag samtidigt som jag reste mig upp från soffan och gick in till köket. Strax efter kom mamma in . "Hej älskling' sa hon och pussade mig snabbt i pannan. "Jag bara åka förbi jobbet och hämta några papper, jag är tillbaka om en kvart" sa pappa och kysste mamma innan han lämnade huset igen. "Vad har du gjort idag då?" frågade mamma och fortsatte packa ut de varor som fortfarande var kvar i den sista påsen. "Absolut ingenting" suckade jag och gick bort till köksbordet. "Du har inte gjort någonting på hela sommarlovet, ska du inte träffa några vänner eller något?" sa mamma. "Det har bara gått en vecka mamma" sa jag även fast jag visste att resten av lovet troligtvis skulle se likadant ut. "Jag är hungrig" gnällde jag när mamma var färdig med att packa in varorna. "Jag ska börja med maten nu, det blir bara pannkakor. Jag orkar inte stå i en timme och laga mat nu" sa mamma. Jag verkligen älskade pankakor och var själv väldigt bra på att steka goda pankakor. Jag hörde hur det plingade till på min mobil som låg på soffbordet. Jag reste på mig och gick med snabba steg tillbaka ut till vardagsrummet. Det var Niall. Jag hade inte fått ett sms ifrån honom på hela veckan. "Har du tänk? Kommer du med på festen eller?" stod det. Jag hade faktiskt tänkt på det, och jag ville gärna gå men jag visste att det inte skulle göra någon nytta att fråga mamma. Men kanske skulle det ändå vara värt ett försök? Jag gick tillbaka ut till köket där mamma stod och tog fram ingridienserna till pankaks-röran. "Mamma?" sa jag lugnt. Hon tog ner mjölet och tittade på mig. "Alltså det ska vara en fest imorgon, tror du att jag skulle kunna gå?" sa jag försiktigt utan att nämna att det faktiskt var i Dublin festen var. "Åh, är det någon kompis som har fyllt år eller någonting?" svarade mamma och det lät som att hon faktiskt var glad över att jag ville göra någonting. Men hon hade nog mer föreställt sig en tjejmiddag hemma hos en kompis i stan där vi skulle äta tacos och sedan titta på filmer eller någonting sådant. "Nej.. alltså det är en fest i.. Dublin" sa jag och mamma tittade förvånat på mig. Sedan skrattade hon bara. "Haha, ja visst. Nej du, det vet du att du inte får? I Dublin? knappast!" sa hon och jag suckade. "Men mamma.. det kommer vara ett band där och typ alla ska dit" sa jag fast jag inte visste någon i stan som skulle dit. Jag visste bara att Niall, och troligen hans vänner skulle dit. "Du behöver inte gå på en fest för att 'alla andra' ska det" sa hon och jag suckade. "Snälla mamma. Jag går aldrig, aldrig på fest. Kan jag inte bara få göra någonting som alla andra i min ålder gör, en gång?" bad jag men hon skakade bara på huvudet. "Dublin ligger mer än en timme här ifrån och jag vill inte att du ska göra någonting dumt. Nästa år är du 18 och då kan inte jag eller pappa stoppa dig men nu är du tyvärr fortfarande 17 och nu säger jag nej" sa hon.
 
Jag lämnade köket och gick upp på mitt rum. Jag slängde mig på sängen och tog fram mobilen för att svara på Nialls sms. "Jag kan tyvärr inte :/" skrev jag och skikade iväg det. Jag kunde ju inte berätta att jag inte fick gå av mamma. Vilken sjutton-åring fick inte gå på en fest utanför stan? Det kändes som att alla utom jag fick. Jag lade ifrån mig mobilen och gick fram till skrivbordet i andra ändan av rummet och sattte på min laptop. Jag surfade runt på mina favorit bloggar och facebook en stund men det dröjde inte länge innan jag var uttråkad. Den här staden var så tråkig, Jag satt på musik i högtalarna och sjöng tyst med till några av mina favorit låtar. "I want you to staaa-aay" sjöng jag och hörde hur det knackade på dörren. Jag blev snabbt tyst och stängde av musiken och hoppades att ingen hört mig. Pappa öppnade dörren. "Maten är färdig" sa han och lät dörren stå öppen medans han gick ner.
 
Nialls Perspektiv

Det var lördags eftermiddag och jag, Eric, James, Jonie och Patrick var hemma hos Eric. Vi skulle allderles strax åka mot Dublin. Vi satt i Erics vardagsrum och spelade kort och väntade på att hans föräldrar skulle lämna huset och åka iväg till Erics farföräldrar. Eric hade bara bett sina föräldrar om att få ha huset för sig själv ikväll så att vi kunde ha en grabb-kväll och de hade ingen aning om vart vi skulle. "Vi åker nu, hejdå killar!" ropade Erics mamma Elise ifrån hallen och i nästa sekund smälldes ytterdörren igen. Vi allihopa ställde oss upp men väntade en stund med att gå ut till hallen.
 
"Skulle den där tjejen med eller? Vad hette hon nu igen?" frågade Jonie när vi stod ute i hallen. "Bonnie, Hon sa att hon inte kunde men vi kan säkert få med henne ändå" svarade jag och tittade mig själv i spegeln. Jag hade på mig ett par svarta byxor, en vit tröja med ett tryck på och en svart munkkofta. "Vad menar du?" Frågade Patrick och tittade på mig med en underlig blick. "Vi kan väl åka förbi henne och se om hon har ändrat sig?" sa jag och satte på mig min ena sko. "Varför skulle hon ha gjort det?" frågade Patrick mig med samma blick. "Jag vet inte, hon kan ju inte säga nej om vi åker förbi henne och ber henne följa med" sa jag och flinade lite. "Hur gammal är hon ens?" frågade James. "Hon är bara sjutton, men hon skulle säkert komma in med oss" svarade jag.
 
Vi satt nu i bilen med musik på högsta volym. Vi hade åkt i snart mer än en timme och killarna hade gått med på att åka förbi Bonnie. Jag visste inte säkert vägen hem till henne men jag visste att jag kunde åka förbi mormor och sedan följa motorvägen där bussen jag tagigt när jag skulle till Bonnie åkt. Jag bestämde mig för att skick iväg ett sms till henne och be henne att komma ner till backen. "Kan du komma ner till buss stationen? :)" skrev jag in på mobilen och skickade iväg det till Bonnie. Jag hade helt ärligt inte förväntat mig att se henne stå där en kvart senare men där stod hon i en skinjacka och med håret lite lockigt utsläppt. "Stanna, hon är här" sa jag och Eric stannade bilen."Vänta i bilen, det kommer inte ta lång tid" sa jag till killarna och hoppade sedan ut ur bilen. Bonnie hade fått syn på mig och gick sagta mot mig. "Hej!" sa jag och gav henne en lätt kram. "Hej, vad ville du?" frågade Bonnie. "Jo vi är påväg till festen.." började jag...

Så nu är del 4 ute. I nästa del kommer det förmodligen börja hända lite mer grejer och novellen kommer snart komma igång mer. Det är jätte kul att ni gillar novellen! Vad tycker ni?, Comment ♥
 
PS Jag kommer åka bort nästa vecka och det kanske inte kommer komma ut mer än en eller två delar, jag ska försöka skriva så mycket som jag kan och har tid med! :)

Kommentarer
Postat av: Fina

farför kan alla skriva bra noveller/fanfics utom jag? keep it up! du är extremt duktig!

2013-03-21 @ 23:33:19
URL: http://finasunnegard.devote.se
Postat av: Berättelser om One Direction

Hoppas hon följer med på festen iaf!:D Tror hon kommer följa med utan att meddela föräldrarna..

2013-03-22 @ 09:47:57
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Frida

Jättebra!! :)xx

2013-03-22 @ 18:17:19
URL: http://nattstad.se/onedirectionfanfics
Postat av: one direction novell

haha åh! niall så söt!
grymt bra del! tror hon kommer följa med på festen ändå! haha ;)

- ny del ute btw! kommentera gärna vilken av killarna ni vill läsa mer utav sen! kram

2013-03-22 @ 18:18:57
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Emilia

Jätte bra!! Längtar till nästa :) <3

2013-03-22 @ 19:36:41
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-03-27 @ 00:57:07
URL: http://moaandlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback