Because of You - 5

Jag suckade. Handlade detta om den där jäkla festen? Varför var det så viktigt att jag skulle åka med, han hade ju sina andra vänner. "Niall, som jag sa, jag kommer inte med" sa jag. "Men varför inte? Är det dina föräldrar?" frågade Niall. Perfekt,vad skulle jag säga nu liksom. "Kanske..Men det spelar ingen roll. Jag åker inte med"svarade jag och Niall suckade. "Jag vet, alla föräldrar är sådana. Du behöver bara komma med en liten lögn, säg att du ska till en kompis och sova över eller någonting" sa han. "så du menar att jag ska ljuga för mina föräldrar så att jag kan åka med fyra främlingar och en kille jag träffat två gånger till en helt annan stad där ni säkert kommer lämna mig ensam ändå" sa jag och skakade på huvudet. "Ingen lämnar någon annan, alla är tillsammans. Come on" sa Niall. Jag tittade på hans vänner som satt i bilen och tittade på oss. Jag ville åka, jag ville göra någonting nytt . "jaha... Jag kommer tillbaka om 10 minuter, åk ingenstans" sa jag och Niall nickade. Jag gick med snabba men nervösa steg upp till huset. Jag öppnade dörren och tog snabbt av mig skorna innan jag gick in till vardagsrummet där mamma och pappa satt i soffan. "Är det lugnt om jag sover hos Agnes ikväll? Hennes föräldrar ska ut och hon ville inte vara ensam, vi ska typ titta på film" ljög jag. Pappa vred bort blicken från tvn och tittade nu på mig. "Ja okej, får du skjuts eller?" frågade han och jag pustade tyst ut. "Ja hon är faktiskt nere i backen med sin mamma nu så jag måste skynda mig" log jag stort och sprang sedan snabbt upp på mitt rum. Jag tog fram en svart väska och lade i ett par skinntights och en snygg tröja med tryck i. Jag kunde inte byta om här, då skulle de förstå på en gång. Jag fick syn på mina skor som stod framför spegeln. De var svarta och lite höga. Jag tog tag i de och tryckte ner de i väskan. Sedan gick jag med snabba steg nerför trappan till hallen. Jag satte återigen på mig min skinnjacka och knöt på mig mina sneakers. Sedan gick jag ut till mamma och pappa och gav de en varsin kram. "ha det så mysigt" sa mamma och jag nickade bara. Jag lämnade vardagsrummet och strax efter huset. 
 
Påväg ner för backen kom den dåliga känslan i magen tillbaka. Jag hade precis ljugit för mina föräldrar och om de fick reda på vart jag var skulle de bli så besvikna. Bilen stod fortfarande kvar och nu satt Niall i baksätet igen. Jag gick fram till bilen och öppnade dörren där Niall satt. "Jag åker med "sa jag och insåg snart att jag inte skulle få plats i den fulla bilen. ".Ja, vad bra!"sa Niall och log stort. "men det verkar vara fullt här"sa jag. "Vi klämmer ihop oss, då finns det plats för en till" sa Niall och killarna hoppade så mycket åt sidan de kunde. Osäkert hoppade jag in i bilen och satte mig längst ut vid fönstret. "Och vad gör vi om en polis kommer då?" frågade jag men Niall skrattade bara. "lugn" sa han sedan. Kanske var det ett misstag att åka med.. Men nu var det försent att säga emot. Bilen körde ut på vägen och vi var nu påväg mot Dublin. 
 
Jag hade ingen aning om hur länge vi åkt men det verkade som att vi var inne i stan. Det var mörkt ute och jag hade känt mig på trött att jag nästan somnat flera gånger under bilresan. "Niall" sa jag försiktigt och puttade lätt på honom. Han vände blicken mot mig. "Är vi framme?" frågade jag och han nickade. Eric som körde bilen svängde in på en stor parkering, full av bilar och även ungdomar som stod utanför. Han parkerade bilen och vi hoppade ut. Det var kallt ute och vinden blåste starkt. Jag förstod snabbt vart det var vi skulle när jag fick syn på byggnaden på andra sidan vägen. Den var stor och musik hördes ut. Vi gick mot trottoaren och över vägen. "Finns det en toalett någonstans?" frågade jag Niall. "Alltså jag måste byta om" fyllde jag i. "Du behöver inte alls byta om? Du har ju redan snygga kläder på dig" svarade han bara. Jag hade på mig ett par enkla svarta byxor, en blå tröja och en skinnjacka, det var ju ganska fina kläder men ändå kände jag mig inte tillräckligt uppklädd. "Jo men titta på alla andra.. och sen mig" sa jag men han skakade bara på huvudet. "ingen bryr sig, kom igen vi går in nu" sa han och jag insåg att de andra redan gått in. "Kan jag få byta skor iallafall?" frågade jag och Niall nickade. Jag satte mig ner på en av bänkarna utanför och knöt upp mina sneakers. Jag öppnade min väska och rotade fram de höga skorna. Jag drog av mig skorna jag hade på mig och tryckte ner de i väskan och sedan satte jag på mig de höga. "sådär" sa jag och Niall log. Vi gick tillsammans in och jag såg på Nialls mun att han försökte säga någonting men det var omöjligt att höra någonting med den höga musiken.

Jag vet att det blev en ganska kort del men somsagt så är jag inte hemma och jag har skrivit allt på min mobil. Jag ska försöka skriva nästa del så fort jag kan och det kommer alldeles snart hända mer som jag sagt. Hoppas ni gillar den här delen även fast den blev kort och inte så rolig. Kommentera gärna♥

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Undra om hennes föräldrar kommer få veta något..:)

2013-03-23 @ 15:06:06
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Frida

Jättebra!! :)xx

2013-03-23 @ 16:11:06
URL: http://Nattstad.se/onedirectionfanfics
Postat av: one direction novell

åååååååh va bra!
Hoppas något typ händer henne på festen å niall lär rycka in! hahah ;)

2013-03-23 @ 16:41:13
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: one direction novell

åh, tack! blir så glad :D
- ny del ute nu btw. Ifall du skulle vilja läsa :D

2013-03-24 @ 11:19:57
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: one direction novell

åh, ja ellerhur ;))))

näär kommer din nästa del om niall upp dåååå? :D

2013-03-24 @ 11:44:03
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: gillaonedirection.blogg.se

Hej! jätte bra novell! Jag har länkat eran blogg på min blogg ;), tänkte bara kommentera det! :)

2013-03-24 @ 17:04:51
URL: http://gillaonedirection.blogg.se
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-03-27 @ 01:04:28
URL: http://moaandlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback