Because of You - 10

 
Jag och Niall hade suttit i solen i mer än en timme och pratat och fikat. Niall vände blicken mot mig och ett leénde spred sig på hans läppar. "Du är så himla lätt att umgås med" sa han. Jag förstod inte riktigt vad han menade. "Vad menar du?" frågade jag. "Alla mina vänner är så himla dramatiska och vill alltid göra värsta stora grejerna. Men du är så himla lugn, rolig och enkel att umgås med" sa han och jag log. Det gjorde mig glad att han tyckte så om mig, jag hade varit lite rädd att han skulle tycka att jag var någon mes. Jag hörde hur det ringde ifrån min mobil och tog upp den ur fickan. Jag suckade lätt innan jag svarade. "Hej Mamma. Ja jag kommer snart" sa jag. Jag ville inte åka till morfar egentligen, utan hellre sitta kvar här med Niall och bara prata. "Vad bra, var hemma senast om en halvtimme" sa mamma och sedan lade hon på. 
"Jag måste åka hem nu, tyvärr" sa jag och lämnade stolen jag suttit i. "Jag skjutsar dig" sa Niall och gjorde samma sak. "Nej, jag tar bussen" sa jag. Jag ville inte besvära Niall, han hade redan hämtat mig en gång idag, plus att han körde runt igår. "Men jag kan skjutsa dig, säkert" sa Niall och jag skakade bara på huvudet. Vi gick ut till hallen och jag satte på mig mina skor. "Tack för att du bjöd hit mig" sa jag och Niall log. "Vi får träffas snart igen" sa han och jag nickade. "Hejdå" sa jag och gav honom en kram. Jag drog in doften av honom, han luktade svagt killparfym. Jag blev lite varm i kroppen men tvingade bort den känslan. "Hejdå!" sa jag och stängde dörren bakom mig. Jag gick till buss-stationen som låg bara några hundra meter bort. Jag hade tur, bussen kom precis. Jag klev på och lämnade pengar till busschaffören. Jag satte mig i ett säte nästan längst bak. Bussen var nästan tom. Jag satte i mina hörlurar i mobilen och satte på musik. 
 
Efter tio minuter stannade bussen på en station. Dörrarna öppnades och in kom Eric. Han verkade inte se mig först men när han fick syn på mig gick han mot mig och log. "Hej! Får jag sitta här?" sa han och log. "Hej! Ja visst" svarade jag och han satte sig ner. "Vart har du varit?" frågade jag eftersom han inte klev på i mullingar. "Hos en kompis, jag ska bara åka och handla lite och sen tillbaka" berättade han. Vi satt och pratade i några minuter och sedan stannade bussen utanför affären där han skulle handla. "Vi syns! Jag ringer dig så kanske vi kan göra någonting roligt" sa han och jag nickade innan han lämnade bussen. Efter ytterligare några stationer stannade bussen nedanför mitt hus. Jag klev av bussen och gick upp för backen mot huset. När jag kom hem var mamma redan redo att åka och jag hann knappt gå in innan vi gick ut till bilen och åkte till morfar.
 
Nialls perspektiv

Klockan hade blivit tio på kvällen och jag hade haft tråkigt ända sedan Bonnie åkt. Jag satt framför datorn med mobilen i min hand. Jag öppnade meddelande och gick in på 'skriv nytt'. "Hej! Vad gör du? :)x" skrev jag och  funderade och skickade iväg det till Bonnie. Bara någon minut senare lös min mobil upp av ett sms av Bonnie. "Hej! tittar på tv. Vad gör du? :)X" stod det. Jag skrattade lite tyst för mig själv, precis samma sak som jag. "Samma sak, haha ;)x" svarade jag. Vi fortsatte smsa ett tag och tillslut bestämde jag mig för att ringa henne. Det gik några signaler innan hon svarade. "Hej!" sa hon glatt och ett leénde spred sig på mina läppar. "Hej!" svarade jag. "Vad ska du göra imorgon?" frågade jag. Bonnie funderade lite. "Jag ska nog träffa Eric" svarade hon och jag fick en liten klump i magen, inte Eric. "Jaha, vad kul" sa jag utan att hon skulle märka någonting. "När då?" frågade jag. Jag hörde hur Bonnie pratade med någon i bakgrunden. "På förmiddagen, vadåda?" svarade hon. "Vem pratade du med?" frågade jag bara. "Eric, vi träffades på bussen och han kom hit för en liten stund sedan" svarade hon och jag kände än en gång av klumpen i magen, jag ville inte att hon skulle träffa honom. "Jaha.." svarade jag. Hade han sett allt vi skrivit? "Jag måste gå men vi kan väl höras imorgon efter att du har träffat Eric?" sa jag. "Ja visst! Hejdå" sa Bonnie och jag lade på. Jag visste inte varför men jag blev väldigt irriterad, jag hade aldrig stört mig på vad Eric höll på med och hur han var som person men nu när det gällde Bonnie så blev jag oerhört irriterad. Jag ville att Bonnie skulle umgås med mig, inte med Eric. Jag höll mobilen i handen en stund och bara tittade på den, jag hoppade till när jag fick ett meddelande ifrån Patrick. "Fest hos mig på Lördag, kommer du? :)" stod det. Jag svarade snabbt. "Klart jag kommer, syns då! ;)" skickade jag. Jag slängde mobilen på sängen och gick ner till mamma som satt och tittade på tv. Jag satte mig tyst brevid henne och tog en chocklad bit ur en skål som stod på vardagsrums bordet. Jag hade knappt pratat med henne sedan hon kommit hem ifrån jobbet för några timmar sedan. "Vad har du gjort idag då?" frågade mamma och vred blicken ifrån tvn mot mig med ett litet leénde på läpparna. Jag svalde chocklad biten. "Inte mycket, jag träffade en kompis tidigare idag bara" svarade jag. "Vem då, Eric?" frågade mamma och jag skakade på huvudet. "En tjej jag träffade för någon vecka sedan, hon heter Bonnie" sa jag. "Jaha, är hon trevlig?" frågade mamma. Jag nickade bara och mamma återgick till tvn. 
 
Bonnies Perspektiv (förmiddagen dagen efter)
Jag satte upp håret i en hästsvans och skyndade mig sedan ut för att möta Eric vid buss stationen. Jag hade blivit förvånad igår kväll när han helt plötsligt dök upp utan att säga till att han skulle komma. Han hade frågat om vi skulle träffas idag och jag kunde inte säga nej. Vi skulle gå och fika i centrum. Bussen stannade in och Eric klev av. Han log när han fick syn på mig och vi möttes i en kram. "Heej!" sa han, fortfarande med ett leénde på läpparna. "Hej!" sa jag och log tillbaka. "Ska vi gå?" frågade han och jag nickade.Vi gick och pratade om massor med olika saker. Vi gick in och satte oss på caféet och beställe varsin bulle och kaffe. Vi satte oss vid ett bord vid fönstret och fortsatte prata. Eric berättade massa saker om sig själv och saker som han hade gjort, inte en gång nämnde han Niall bkand sina vänner. Niall hade inte verkat så glad när jag sa att jag var med Eric heller, de kanske inte var så bra vänner trots allt? 
 
När vi hade suttit på caféet i mer än en timme så var Eric tvungen att åka. Vi gick hem och stannade utanför busshållsplatsen. Bussen kom precis och jag gav Eric fort en hejdå kram och sedan gick jag upp mot huset. När jag kom hem gick jag direkt upp till mitt rum och ringde Niall som jag sagt att jag skulle göra igår. Jag slog in hans nummer och efter bara några få signaler svarade han. "Hej!" sa han och ett leénde spred sig på mina läppar. "Hej! Eric har åkt hem nu, jag sa ju att jag skulle ringa dig" svarade jag. "Jaha, vill du träffas?" frågade han och jag nickade men sedan insåg jag att han inte kunde se mig och skrattade tyst för mig själv. "Visst! När då?" frågade jag och Niall blev tyst i några sekunder. "Alltså min kusin är här just nu, han är ganska liten så du kanske inte vill träffas just nu? Men han åker nog hem vid sju"svarade han. "Jo det är klart jag vill! Jag älskar barn" svarade jag. "Säkert? Han är tre år, men snäll" sa Niall och fnissade lite. "Ja, såklart" Svarade jag och log för mig själv. "Gillar du berg-och-dal banor och sånna grejer?" frågade Niall och skrattade lite. "ehm.. Ja det gör jag" svarade jag. "Det finns en nöjespark som ligger ungefär tjugo minuter ifrån Mullingar, vill du gå dit? Vi behöver inte om du inte vill alltså!" sa Niall. Jag verkligen älskade nöjesparker och jag hade inte varit på ett på över ett år. "Ja, det blir jättekul!" svarade jag. "Okej vad bra! Jag kan hämta dig om en kvart" sa Niall. "Jag kan ta bussen, den går om fem minuter och så slipper du åka fram och tillbaka" svarade jag. "Okej, säkert?" frågade Niall. "Ja, vi syns snart. Hejdå!" sa jag lade på. Jag hade på mig ett par mönstrade shorts och en vart tight tröja som gick över naveln och jag skulle inte hinna byta om så jag drog bara på mig en svart kofta över linnet som skulle värma ifall det blev kallt. Jag sprang ner till hallen och satte på mig mina converse och tog en väska över axeln. Jag lade ner min plånbok, mobil och nycklar. "Mamma! Jag ska träffa en kompis, jag kommer hem innan åtta" ropade jag och mamma svarade med ett "okej" och sedan lämnade jag huset och gick ner till Bussen.
 
 
Kapitel 10, äntligen klar. Jag har haft prov den här veckan och så var jag på Konsert i måndags och jag har varit helt slut efter det och inte mått så bra och orkat skriva. Jag hoppas att ni fortfarande läser och jag hoppas att jag snart kan börja uppdatera bättre! Och föressten, vill ni att jag ska ha en tjej som är Bonnie i novellen? Alltså en kändis som Bonnie ser ut som eller vill ni att jag ska fortsätta som nu utan någon bild av henne så att ni kan skapa en egen bild i huvudet? Comment

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra!! Men Bonnie och Niall kommer väl bli ihop sen?! Längtar till nästa! :)x

2013-04-27 @ 11:51:44
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Fina

i mitt huvud så ser hon ut som selina gomez haha men hon får inte blit tsm med eric! hon och Niall passar så bra :')

2013-04-27 @ 11:56:43
URL: http://finasunnegard.devote.se
Postat av: Elin Benjaminsson

egen bild :D

2013-04-27 @ 13:28:26
URL: http://eliibe.blogg.se
Postat av: Elin

Super bra :)

2013-04-27 @ 16:38:17
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: Berättelser om One Direction

Treaningel drama..jag tycket synd om Niall!:(
Bra del!:)

2013-04-27 @ 18:32:08
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: ♥1D lover♥

Asså omg du mst skriva mer på Novellerna nu du mst dom är å himla bra ♥

2013-04-28 @ 14:09:15
Postat av: Berättelser om One Direction

Sv: Tack så mycket:)

2013-04-29 @ 22:23:32
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback