Because of You - 11

Jag klev av bussen och fick syn på Niall och en supergullig liten kille hand i hand vid busshållsplatsen. Niall vinkade glatt och tog några steg mot mig. Han tog sina armar runt om mig och drog in mig i en kram. "Det här är Lucas" sa Niall och den ljushåriga lilla pojken brevid Niall log ett gulligt barnleénde. Niall lyfte upp Lucas och satte honom i en  barnvagn. "Ska vi gå då?" frågade Niall och jag nickade. "Är det inte långt att gå?" frågade jag eftersom Niall sagt att det låg 20 minuter bort. "Haha jo, jag menar ska vi gå över till bussstationen på andra sidan" sa Niall och skrattade lite. 
 
Efter en kvart på bussen klev vi av vid nöjesparken. Jag blev förvånad över hur lite folk det var, det var knappt någon kö alls. "Är det alltid så här lite folk?" frågade jag och Niall nickade. "Ja nästan faktiskt, det är inte så känt här och det är ju inte så jätte stort. Det ligger ett större och populärare en bit bort, dit går de flesta" förklarade Niall. Vi gick till ingången och köpte en varsin remsa. Lucas såg glad ut och var hur gullig som helst där han satt i vagnen. När vi köpt åkbanden gick vi in och såg oss omkring. "Vad vill du åka?" frågade Niall och jag ryckte på axlarna. "Kanske någonting som Lucas kan åka också" sa jag och Niall nickade. "Barn karusellerna finns här borta" sa Niall och vi gick åt det hållet där ett litet område för barnkaruseller fanns. "Vad vill du åka då?" frågade Niall Lucas och Lucas pekade på en mini berg-och-dal bana för barn. "Okej, då åker vi den då" sa Niall och körde vagnen till den lilla kön. Det var bara en mamma,pappa och deras barn i kön och sedan visade vi våra åkband och satte oss i en av de små larv liknande vagnarna. Jag satt på höger sidan och Niall på vänster och emellan oss satt Lucas. Berg-och-dal banan började sakta åka och Lucas skrattade för fullt när Niall låtsades bli rädd i de små backarna. 
 
Efter ca en halvtimme av åkande på barnkarusellerna bestämde vi oss för att gå mot de större karusellerna. Niall satte Lucas i vagnen och vi gick över en liten bro. "Ska vi åka den riktiga berg-och-dal banan nu?" frågade Niall och pekade mot den betydligt större berg-och-dal banan. Jag nickade. "Visst, men vi kan ju inte lämna Lucas?" sa jag. Det är bara att ställa vagnen vid personalen vid banan och så håller de koll på honom" sa Niall och vi började gå till kön. Efter ca fem minuter i kön fick vi äntligen plats i berg-och-dal banan. Jag och Niall satte oss längst bak. Jag spände fast säkerhetsbältet och drog åt det. Tjejerna som jobbade vid attraktionen kollade att alla satt ordentligt fast och sedan åkte vi sakta upp för en hög backe. Vi var högst upp och jag såg hur backen gick nästan rakt ner. Det pirrade oerhört i magen och inom en hundradels sekund så åkte vi ner. Jag skrek och skrattade på samma gång. Nialls hår blåste upp och han skrek lite. 
 
När vi åkt några fler karuseller bestämde vi oss för att ta en fika. Vi satte oss vid ett bord utanför ett litet glass/våffel stånd och parkerade vagnen. "Vad ska du ha?" frågade Niall. "Jag tar nog en bägare med två kulor blåbärs glass" svarade jag. "Okej om du sitter här och passar Lucas så går jag och köper" sa Niall och jag nickade. Jag tog upp tjugo kronor ur min ficka och sträckte fram dem till Niall men han skakade bara på huvudet. "Skit i det" sa han och gick iväg. Jag satte mig ner brevid Lucas barnvagn och tog upp honom och satte han brevid mig på bänken. Jag ställde honom lite frågor och han nickade mest som svar, jag förstod att han var lite blyg. Efter några minuter kom Niall tillbaka med två bägare med glass och en dricka i handen. Han ställde ner det på bordet och satte sig mitt emot mig. Jag tog min glass och tog en sked med glass. "Var det kul med Eric idag?" frågade Niall och jag nickade bara. "Låt mig gissa, han dök upp hemma hos dig utan förvarning igår?"frågade Niall. Hur visste han det? "Ja faktiskt, hur visste du det?" frågade jag. "Det är en 'typical Eric' grej. Han gör alltid sånt" svarade Niall och tog en sked med glass och stoppade den i munnen. "Jaha" svarade jag bara. "Vill du med på en fest hos Patrick på Lördag föressten?" frågade Niall. Jag tvekade en stund men varför inte?, tänkte jag. "Okej, jag känner ingen men.." sa jag och Niall avbröt mig. "Du kommer ju få vänner" sa han och jag nickade. "Jag är inte så bra på att skaffa nya vänner" sa jag och skrattade lite. "Varför inte?" frågade Niall och rynkade pannan. "Jag vet inte.. haha jag är bara inte särskilt bra på sådana där saker" sa jag och skrattade lite. Vi åt upp glassen och bestämde oss sedan för att åka en sista karusell. "Vilken vill du åka då?" frågade Niall när vi stod och tittade på de störta karusellerna. "Vad vill du?" frågade jag och Niall flinade lite. "Frittfall?" sa han och jag skakade fort på huvudet. Jag var livrädd för frittfall och hur högt upp man var. "Ingenting som är så högt upp" sa jag och skrattade lite. "Okej, men ska vi bara ta något som Lucas också kan åka?" frågade Niall och jag nickade. Vi gick till barn området och Lucas pekade på Tekopparna. Vi gick och ställde oss i kön och Niall parkerade barnvagnen brevid och ställde ner Lucas på marken. Kön var kort och snart var vi inne och satte oss i en kopp. Karusellen började röra sig fortare och fortare och Lucas skrattade. Jag och Niall tog tag i varsin ände av ratten som gjorde att koppen snurrade fortare och tog i allt vi kunde. Efter några minuter på karusellen stannade den och vi klev ur. "Ska vi ta bussen hem nu? Lucas ska nog hem om en halvtimme" sa Niall och jag nickade. Vi gick sakta mot utgången och tittade på alla attraktioner. "Har du ätit middag idag?" frågade Niall och jag skakade på huvudet. "Nej, vaddåra?" frågade jag. "Vi kan ju gå till någon pizzeria om du vill?" föreslog Niall och jag nickade. "Visst!" sa jag och log.
 
När vi var hemma hos Niall satte vi oss i soffan och Niall satte på ett barnprogram till Lucas. Vi satt framför tvn i en kvart och sedan öppnades ytterdörren. In kom två kvinnor. "Hej Mamma!" ropade Niall och jag förstod att den ljushåriga var hans mamma. Den andra kvinnan som jag förstod var Lucas mamma kom in och kramade Lucas och sedan hälsade hon på mig. "Hej, jag heter Maria" sa hon och log ett vänligt leénde. Jag presenterade mig själv och sedan tog hon med sig Lucas ut till hallen och satte på honom ytterkläder. Nialls mamma kom in till vardagsrummet och presenterade sig själv, Maura. "Jag är Bonnie" sa jag och Maura log. "Jag ska bara hämta en jacka" sa Niall och gick upp för en trappa.
 
"Hejdå!" ropade Maria och jag vinkade till henne och Lucas innan de lämnade huset. Niall kom tillbaka med en Baseball jacka. "Ska vi gå?" frågade han och jag nickade. Vi gick ut till hallen. "Vart ska ni?" frågade Maura. "Till någon pizzeria" sa Niall och Maura tog fram sin plånbok och tog ut lite pengar och gav dem till Niall. "Tack!" sa Niall och jag log mot Maura. Niall öppnade dörren och vi gick ut. "Det är inte så långt härifrån, vi kan gå" sa Niall och jag nickade. Vi gick ut ifrån den lilla trädgården utanför huset och sedan över gatan. Efter bara några minuter var vi framme vid en mysig liten pizzeria. Niall öppnade dörren och jag gick in. Vi satte oss vid ett bord och en servitör kom och för att ta våran beställning. "Ska vi dela på en Hawaii?" frågade Niall. "Ja det kan vi göra" svarade jag och servitören skrev ner det på sitt block. "Dricka?" sa han sedan. "En Cola" sa Niall och servitören tittade på mig. "En fanta" sa jag och servitören noterade. "Någonting annat?" frågade han och vi skakade på våra huvuden. Han lämnade vårat bord och gick in till köket. Efter bara 10 minuter kom han tillbaka med pizzan och två tallrikar. "Här har ni, hoppas det smakar" sa servitören och lämnade bordet. Vi delade in pizzan och tog en varsin bit av den goda pizzan.
 
Vi satt och pratade samtidigt som vi åt upp hela pizzan. "Vad ska du göra imorgon?" frågade Niall och tog en klunk av sin Cola. "Jag ska nog inte göra någonting speciellt" svarade jag. "Okej, min bror fyller år och ska ha bjuda hem några vänner och familj på förmiddagen, du får komma om du vill" sa Niall och log. Jag ville gärna gå men det kändes fel eftersom jag inte kände Greg utan bara hade träffat honom några få gånger. "Gärna men han vill nog inte ha mig där?" sa jag och skrattade lågt. "Varför inte? Han kommer ju att ta hem sina vänner och han bryr sig inte om jag tar med någon kompis" sa Niall. "Säkert?" frågade jag och Niall nickade stort. "Okej, visst!" sa jag och log tillbaka. "Bra!" sa Niall nöjdt. Han log fortfarande och jag kunde inte låta bli att le. Det var någonting med honom som jag gillade..

Så, den här gången behövde ni inte vänta liika länge för en ny del. Jag gissar att ni väntar på att någonting spännande eller roligt ska hända snart och jag kan säga att det kommer hända grejor snaaart. Och TACK för alla kommentarer jag får, blir super glad!! Jag hoppas att ni gillar den här delen och Kommentera gärna! :)♥

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra del!:D

2013-04-29 @ 20:06:19
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Frida

Aww, de måste ju bli tillsammans snart!! De skulle bli det gulligaste paret!!! <3 jättebra kapitel och jag längtar sjukt mycket till nästa!!!!!! :D :D x

2013-04-29 @ 20:55:18
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-04-29 @ 21:08:38
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Fina

jag älskar denna! :')

2013-04-29 @ 21:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback