Crazy About You -11

Tumblr_mgyff60c5i1r06s3ro1_500_large
Jag lockade den sista slingan som inte var lockad. Jag tog en hårsprays flaska och sprejade över håret. Jag hörde hur en bil tutade utanför. Jag kollade ut och kände igen bilen, det var Miles. Miles var tjugo och hade rötter från spanien. Han var en såkallad ''bad boy'' dock min ändå nuvarande ''vän''. Jag hade träffat honom några veckor efter min och Zayns kyss. Miles vardag var rökning och fester och då fick han mig att haka på. Vi skulle till någon fest i London, någon bra nattklubb Miles pratat om. Jag satte snabbt på mig mina glittrande klackskor sedan små sprang jag mot hallen där jag drog på mig min skinjacka. Jag sa hej då till Jessica och Jacob och sedan smällde jag igen dörren. Jag öppnade port dörren och gick med snabba steg mot Miles bil. Jag drog upp bildörren och satte mig i framsätet. Miles log mot mig sedan började han köra bilen. På radion spelades någon Lana Del Rey låt. Miles parkerade bilen utanför den dunkade nattklubben. Vi klev ur bilen och sedan gick vi mot ingången. Jag som bara var sjutton så var jag lite osäker om jag äns skulle komma in, men Miles lyckades och vi hamnade på ett halvskrikande dansgolv med folk som knuffades. Jag som inte var bra alls på att gå i höga klackar, allt knuffande gjorde det ännu svårare. Jag försvann mot baren där jag beställde några drinkar. Miles hånglade redan med någon tjej på dansgolvet. Jag kollade mig omkring och kände mig redan hur trött som helst. Allt skrik fick mitt huvud att värka. Jag kanske inte skulle hänga på Miles från början. Jag tog en klunk av min drink den var stark så gjorde automatiskt en grimars.
 
-Nicki? hörde jag någon halvskrika bakom mig. Jag kollade förvånat på Zayn som stod en halvmeter ifrån mig.
-Wow, ditt hår, sa han och jag kollade ner på mitt löshår. Jag hade köpt löshår och färgat mitt hår brunt, kände för en förändring. Jag log svagt. Olly Murs låt ''Please Don't Let Me Go'' spelades. Jag älskade den låten. Jag älskade alla Ollys låtar. Zayn frågade om jag ville dansa med honom vilket jag mer än gärna ville. Jag studerade Zayns ansikte. Han hade sina händer på min midja.
-Hur går det med Perrie? frågade jag och svalde hårt.
-Vi har gjort slut, sa Zayn och jag nickade lite lätt.
-Varför har du aldrig svarat? frågade jag tillslut. Zayn drog mig närmare och jag kunde känna hur han andades.
-Inga mer frågor, log han och lutade sig mot mig. Våra läppar var någon centimeter ifrån varandra när vi avbröts av någon som ropade Zayn. Zayn kollade sig omkring och då kom Harry, Michaela och två som jag inte kände igen.
-Zayn, vi letade efter di... Nicki? sa Harry och gav mig en kram.
-Hej, sa jag. Michaela gav mig en kram och jag hälsade på de andra . Danielle och Liam. Jag såg Miles vid baren. Jag smet undan alla och gick till honom.
-Miles? sa jag och satte mig brevid honom. Han flinade mot mig.
-Hej, jag ska köra hem snart, sa Miles. Jag skrattade lite och skakade på huvudet.
-Glöm det Miles, sa jag. Han var alldeles för full.
-Det är kallt att gå, sa han och klunkade i sig sin drink.
-Taxi? föreslog jag. Miles ryckte på axlarna.
-Jaja måste gå ut och ta en cigg, ses, sa han och försvann ut. Jag gick tillbaka till Zayn och de andra.
-Vem var det? frågade Zayn.
-En vän, sa jag. Miles var knappt det. Vi hade träffats för några veckor sen och efter vi setts så smsade vi lite och sedan denhär festen då, det var allt.
 
Det blev sent och Miles hade redan gått hem, med någon tjej. Jag, Zayn, Harry, Michaela, Liam och Danielle skulle precis gå. Liam och Danielle tog en taxi hem. Vi andra visste inte riktigt om vi skulle hitta på något/gå hem till någon eller bara gå hem alla för sig. Klockan var två, nästan halv tre på natten. Medans vi stod utanför nattklubben och frös och försökte komma på något så tände Zayn en ciggarett.
-Men annars kan vi ses imorgon? sa Harry. Zayn nickade och blåste ut ett rökmoln. Vi bestämde att ses och äta middag hemma hos Harry nästa dag. Vi sa hej då till varandra sedan vi alla åt varsinna håll.
 
Jag och Zayn som bodde åt samma håll gick tillsammans.
-Vi kan ta en taxi, sa Zayn och släckte sin ciggarett.
-Vi har gått halvvägs ändå så, sa jag och log. Zayn nickade.
-Men du... sa jag och Zayn vände sig mot mig.
-Varför svarade du aldrig? frågade jag. Zayn suckade.
-Det har vart så mycket, sa Zayn och undvek ögonkontakt. Jag nickade.
-Okej, sa jag. Det blev tyst och rätt stelt. Stjärnorna tindrade och vinden blåste förfullt. Vi kom utanför min port. Jag gav honom en kram innan jag gick upp. Jag låste upp lägenheten och det var tyst. Alla sov. Jag gick mot mitt rum och gjorde tröttsamt mig iordning för natten. När jag var klar la jag mig under duntäcket och hann precis blunda när min mobil pep till. Det var från Zayn. Jag tröck upp meddelandet och log för mig själv, hans namn hade inte kommit upp på displayen på flera veckor nu. ''Vill du träffas imorgon innan middagen? Sov söt xx''.


Förlåt för sån väntan! Men ska försöka uppdatera bättre mellan kapitelerna. I nästa kapitel ska de på middag hemma hos Harry, hur tror ni det kommer gå? :) 
 

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Åh, vad braa!!:D

2013-04-10 @ 20:32:12
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Moa

jätte jätte bra!!!

2013-04-10 @ 20:34:24
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Berättelser om One Direction

Sv: Tack såjättemycket!:)

2013-04-12 @ 20:08:49
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback