Crazy About You -12

Jag vaknade av att jag hörde hur regnet piskade mot fönstret. Mitt huvud värkte lite från gårdagen. Jag snurrade ett varv då jag kom på att sängen inte var så stor, plums så var jag pladask på den kalla golvytan. Jag fick ur mig en svordom. Wilma skrek nu från rummet brevid och samtidigt ringde min mobil. Jag reste mig upp och letade frustrerat efter min mobil. I täcket låg den och snabbt tröck jag 'svara'.
-Hej det är Nicki, sa jag med min hesa röst.
-Hej, det är Zayn. Lust att träffas? sa Zayn. Jag log för mig själv.
-Visst, ska bara hoppa i kläder, sa jag.
-Ska jag komma till dig, sen så kan vi hitta på något? frågade Zayn.
-Kom du, sa jag glatt. Vi la på och jag skyndade i mig kläder. Jeans och en vanlig tröja. Jag satte mitt löshår lite snabbt och satte upp det i en toffs, gårdagens smink låg fortfarande utkletat. Jag gnuggade bort läppstiftet men lät mascaran vara kvar. Jag log svagt för mig själv och gick till köket och började bre en macka. När tagit två tuggor plingade det på dörren. Jag slängde mackan även om det var mycket kvar och istället sprang jag och öppna. Jag kramade glatt om Zayn som var dyngsur. Han drog sin hand igenom sitt blöta hår. Några vattendroppar föll ner för hans ansikte. Jag drog på mig min jacka och mina gummistövlar.
-Hej då! halvskrek jag till Jessica och Jacob. Ett svagt svar fick jag så vi försvann ut.
 
Det ösregnade och en bit bort såg det ut att åska. Jag skuttade upp för backen medans Zayn joggade bakom mig.
-Vad ska vi göra? frågade jag.
-Harry messade att vi skulle komma vid sex, tills dess vet jag inte. Vad vill du? log Zayn. Jag tänkte efter lite, vad ville jag? Vara ute fanns det ingen chans att jag ville direkt. Hela jag var som jag stod i en dusch. Det fanns så mycket att göra.
-Något kul? sa jag och Zayn skrattade.
-Fan jag som ville ha tråkigt! utbrast Zayn ironsikt. Jag lipade åt honom och han tog tag i min midja och drog mig sakta mot honom.  Zayn drog sin tumme över min kind och våra ansikten fördes mot varandra. Jag svalde hårt och innan våra läppar möttes backade jag undan.
-Jag vill inte göra samma misstag, sa jag och kollade ner i marken.
-Va? sa Zayn förvånat.
-Sista gången vi kysstes såg jag dig inte föräns igår, jag vill inte... sa jag men Zayn avbröt.
-Jag hade flickvän och mycket jobb, nu kommer vi träffas! sa Zayn med mjuk röst.
-Men... vad betyder... kyssen? frågade jag.
-Det kan vi diskutera efter vi har kysst, flinade Zayn. Nu möttes våra läppar. Jag blev varm i kroppen. Allt kändes perfekt. Kyssen blev mer och mer passonerad. Efter en stund särades våra läppar. Vi båda log. Regnet som fortfarande öste ner kändes som ingenting, det kändes som himlen var blå och att solen sken mer än den någonsin gjort. Zayn tog min hand och tillsammans gick mot Zayns lägenhet.
 
Väl hemma hos Zayn så gick jag in på toan.
-Får jag låna en handduk? frågade jag. Zayn stod i dörröppningen och nickade.
-Vill du låna en tröja? frågade han.
-Gärna, sa jag och lindade in mitt hår i handduken. Zayn gick iväg och kom tillbaka med en t-shirt. Jag tänkte precis ta mig min tröja när jag påmindes om att Zayn stod där. Jag harklade mig och Zayn som först inte fattat flinade och gick därifrån. Jag drog snabbt av mig min blöta tröja till Zayns torra t-shirt. Jag gick till köket där Zayn gjorde iordning te. Jag satte mig på en stol och bankade en melodi på bordet.
-Du är musikalisk, skrattade Zayn och gav mig en tekopp.
-Jag rår inte för det, fnissade jag.
-Jag gillar att du visslar, sjunger och trummar, sa Zayn och satte sig brevid mig. Jag skrattade och skakade på huvudet.
-Jag är säkert skit jobbig, skrattade jag.
-Det är du! sa Zayn innan han började skratta. Jag puttade honom lite lätt.
-Ahh du är så stark! sa Zayn irronsikt och låtsades göra gester att jag verkligen puttade iväg honom. Jag la ifrån mig min tekopp och satte mig på hans knä och började kittla honom. Han började skratta så han tjöt. Jag skrattade åt hans gulliga skratt.
-Sl...u..t...sluta! utbrast Zayn med tårar i ögonen. Jag slutade kittla honom och gav honom en snabb puss på kinden och satte mig på min stol igen.Jag flinade mot Zayn. Jag tog några klunkar av det kokheta tet. Jag kollade på klockan på mikron, klockan var bara ett.
 
Vi stod och hjälptes åt att diska all disk Zayn hade. Snäll som jag var. Jag torkade av tallriken och ställde upp den i skåpet. Jag tog en ny och började diska den. Det tog ett tag innan vi blev klara med allt. Jag torkade mina händer. Jag kände Zayns händer runt min midja.
-Perfekta läget att ge hämd, sa Zayn och skrattade.
-Vaddå för hämd? fnissade jag och vände mig om.
-Äsch jag ska inte kittla dig, du hjälpte mig med disken, flinade Zayn.
-Exakt! sa jag och och slöt mina armar runt hans nacke. Vi kysstes tills vi hörde hur det bullrade till utanför. Jag hoppade till men påmindes om vädret och fattade precis, det var åskan.
 
Vi satt i soffan och lyssnade på radion som Zayn satt på. Zayn hade släkt alla lampor och vägrade sätta på tvn.  Bruno Mars' låt, when i was your man, började spela. Zayn sken upp och höjde volymen. Den låten var sjukt bra, tyckte både jag och Zayn. Jag började sjunga med och Zayn hängde på. Tillslut halvskrek vi till låten. Zayn gjorde gester till och jag fnissade. Zayn såg dramatisk ut men ändå lite löjlig ut, på ett gulligt sätt. När låten slutade så skrattade vi båda hur konstiga vi var.

Inte längsta men aa, kommentera gärna vad ni tycker!:) Ska också försöka uppdatera bättre också.

Kommentarer
Postat av: Moa

super bra!!!

2013-04-14 @ 23:46:12
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra!:)

2013-04-15 @ 08:48:55
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback