Crazy About You -13

Vi satte på oss våra skor och våra -fortfarande blöta- jackor. Vi skulle till Harry och äta middag där. Jag såg framemot det. Både Harry och Michaela var trevliga. Jag fick låna en mössa av Zayn sedan for vi ut i regnet. Regnet öste fortfarande och det skulle inte förvåna mig om det skulle vara så ett tag fram över. London var inte den soligaste staden direkt. Vi går över gatan och då kände jag hans hand i min. Det pirrade till i magen. Vi möter en i min klass, en kille som jag knappt kom ihåg namnet på. Han log svagt och sedan skyndade han sig vidare.
-Vem var det? frågade Zayn.
-En i min klass, berättade jag. Han nickade och tog upp ett cigarettpaket. Han släppte min hand för några sekunder tills han tänt en sedan tog han sin ena hand i min igen. Med min lediga hand tog jag ifrån hans ciggarett och blåste själv ett bloss. Jag hade aldrig riktigt rökt innan. Jag hostade svagt men lyckades blåsa ut ett rökmoln och sedan tog Zayn tillbaka sin cigarett.
-Du sa att du inte rökte, sa Zayn medans vi svängde runt hörnet. Jag ryckte på axlarna.
-Gör inte det heller, testade bara, flinade jag.
-Det är så det börjar, sa Zayn och fimpade ciggen. Vi kom till ett område med en mängd med radhus. Till det tredje huset från höger bodde Harry. Zayn plingade på, och Harry öppnade. Han fastnade med blicken på våra flätade fingrar och log, han hälsade på oss båda och sedan klev vi in i hallen. Michaela kom ner från en trappa.
-Hej! utbrast hon glatt. Hon häjdade kramen eftersom både jag och Zayn var dyngsura. När vi tagit av våra jackor fick vi varsin kram. Det luktade tacos, vilket jag blev glad över. Jag älskade tacos! Vi gick direkt till köket där det var framdukat med taco såser, grönsaker, köttfärs, taco bröd osv. Jag slog mig ner brevid Michaela som satt mittemot Harry, vilket gjorde så jag hamna mittemot Zayn. Vi började äta och snart var våra diskutioner i full gång.
 
Vi fyra omfamnade soffan. Harry satte på tvn och något natur startade automatiskt. Michaela tog snabbt ifrån dosan från Harry. Harry skrattade och bad om att få tillbaka den, hon bytte snabbt till ett bättre pogram, någon frågesport sak. Zayn verkade hellre vilja se naturpogrammet. Michaela och Harry myste förfullt på andra sidan av soffan, jag var alldeles för osäker för att ta Zayns hand eller något sånt -där och då. Zayn tog en arm runt om mig. Jag lutade mitt huvud mot honom.
-Så Nicki, går du i skolan? frågade Michaela.
-Ja, imorgon så är det en ny vecka, suckade jag. Skolan.... Jag hatade det stället. Husbyggnaden, eleverna, lärarna, all press och stress och speciellt ångesten. Läxor och prov varje vecka, mycket av det också. Om jag inte tvingades av Gina skulle jag hoppa av. Skaffa jobb istället. Det är svårt att få jobb utan utbildning men jag hade verkligen ingen aning om vad jag ville ha för jobb, same shit om det blev jobb i en korvkiosk eller som advokat. Harry och Zayn gick iväg till köket för att fixa fika eller något.
-Som du vet så ska ju One Direction iväg imorgon -och resten av veckan. Så om du vill träffas efter du har skolan skulle det vara kul! log Michaela. Först log jag och nickade ivrigt, min första tjejkompis(!). Sedan försvann mitt leende. Skulle One Direction iväg? Zayn hade inte ens nämnt det?
-Det skulle vara kul, men var... sa jag när vi avbröts av att Harry och Zayn kom tillbaka. En skål med jordgubbar och en kladdkaka.
-Vad pratar ni om då? flinade Harry och sträckte sig mot Michaela för en puss.
-Vi pratade bara lite, sa Michaela.
-Va? haha kom helt av mig, sa Harry och de båda skrattade. Zayn kollade på mig och log.
-Allt okej? frågade Zayn.
-Ja, svarade jag glatt.
 
Det blev sent och jag och Zayn tänkte gå hem i det regnvädret. Jag och Michaela bestämde att träffas dagen efter. Vi kramade varandra hej då sedan började vi gå.
-Zayn... sa jag när vi kom ut på trotuaren. Zayn kollade mot mig med sitt mer än perfekta leende.
-Ja? log han.
-Vart ska ni imorgon? frågade jag. Min mage spände till. Nu när jag äntligen träffat på Zayn på så länge så ska han åka iväg, typiskt.
-Åh... ehm USA, sa Zayn och svalde hårt.
-Kul, sa jag och det blev stelt.
-Jo en annan sak, sa jag, Zayn såg förväntansfull ut.
-...Vi ska ha typ som en fest nästnästa helg i skolan, och man får ta med sig en dejt så om du kan kanske du ville? log jag.
-Nästnästa? Visst! Det kommer bli skitkul! sa Zayn och gav mig en kyss. Hand i hand fortsatte vi hemmåt.
 
.........
 
Jag vaknade av att jag fick stänga av mitt alarm på mobilen. Klockan var sju på morgonen, nu var Zayn på flyget. Jag borstade igenom mitt hår och flätade mitt löshår och sminkade mig. Jag gick till köket och gjorde iordning en macka. Jacob satt mittemot mig. Jag gäspade och tröck i mig resten av mackan. Jag hällde i mig ett glas jucie också. Jag gick och satte på mig mina skor och tog min väska över axeln.
 
Det var bara mulet, tack och lov! När jag kom fram till skolan så gick jag till mitt skåp och tog matrialet till dagens första lektion, -matte. Jag suckade och låste igen skåpet. Jag gick mot klassrummet och satte mig längst bak, innerst mot fönstret. Vi skulle självständigt arbeta i matteboken. Jag ville hellre dö. Siffrorna snurrade runt i huvudet, allt var förvirrande. Min sämsta egenskap var nog siffror och allt med det. Klockan, tidtabeller, räknesätt, mobilnummer, osv. Allt sånt gjorde mig alltid virrig och förvirrad.
 
På lunchen satt jag ensam och petade i den brunaktiga maten på tallriken med gaffeln. Jag kollade runt på det största bordet i matsalen där alla ''populära'' satt. Enligt mig verkade de alla töntiga. Tjejerna verkade så himla beroende av killarna och klängde nästan på de. Och helt osjälvständinga. Medans andra försökte spela blåsta för att det var så himla gulligt. Bläsh. En kille, eller ja killen jag hade gått förbi dagen innan, kom åt mitt håll. Han kollade mot mig. Han mimade något men jag orkade inte ens försöka se vad han sa. Jag reste mig upp och gick för att slänga maten. Då jag var tvungen att möta honom. När jag gick förbi kände jag hur han gjorde krokben på mig. Maten hamnar i mitt hår och jag på golvet. Alla i matsalen applåderade och skrattade. Jag reste mig upp och plockade upp min matbricka.
-Se dig för, sa killen, Lucas tror jag han hette.
-Dra åt... sa jag men lugnade ner mig innan jag fick ur mig något fult.
-Huh? kom närmare och säg det, flinade han. Jag tog ett steg närmare honom och gav honom en mördarblick.
-Vad vill du? suckade jag.
-Vad vill du? sa han med ett stort leende och kände hur han slog till mig lite lätt på rumpan. Jag kokade inombords. Vad var det med honom? Vissa oh -ade och andra skrattade mer än de någonsin gjort. Jag andades dubbelt så fort av irreteration. Jag höjde min bricka och böjde den så maten hamnade på hans tröja. Han gapade häpet. Han tog sitt vattenglas och hällde det över mig. Jag slog till honom. Många tjejer skulle aldrig göra det men jag som verkligen kunde bli sur hade inget emot ett slagsmål. Jag kände ett slag i magen, sedan mot ansiktet... Det höll på ett tag tills mattanterna faktiskt märkt vårat bråk. De särade på oss och rektorn kom springandes mot oss. Alla som skratta applåderat osv hade nu börjat gå sin väg.
-Nicki Newton och Lucas Tomson, ni får följa med till mitt kontor! sa han med sträng röst. Vi gick tysta brevid varandra. Lucas vände sig mot mig och höll fram sin hand.
-Fan du var bra! viskade han och log svagt. Han sträckte ut sin hand, jag himlade med ögonen och skakade hans hand. Jag hade ingen lust att vara sur på någon och inte med någon i min klass som jag skulle träffa varje dag. Men ändå var jag fortfarande lite arg men det rann ur mig rätt snabbt. Jag skulle inte bli vän med honom, men inte en fiende. Vi kunde åtminstone vara sams nu när vi båda lugnat ner oss. Vi båda flinade åt varandra. Han som hade mat på kläderna och jag som hade det i håret, vi båda hade några sår också men det värkte knappt.
-Nu vill jag höra en förklaring! utbrast rektorn surt och stängde dörren efter sig.
 
Jag och Lucas hade lagt bråket bakom oss för ett bra tag sen, men det hade inte Jessica eller Jacob gjort. Jag öppnade ytterdörren då Jessica rusat in i hallen.
-Vad höll du på med?! utbrast hon med rött ansikte, rött av ilska.
-Ringde han hem? suckade jag och tog av mig mina skor.
-Och ditt ansikte säger en hel del Nicki! sa hon med sur röst.
-Det var ett litet tjafs! Inget stort! försvarade jag och hon skakade på huvudet.
-Gissa hur måga gånger jag hamnade i sånna bråk? sa Jessica.
-Inga, mrs. såhimladuktig! suckade jag och gick med snabba steg mot mitt rum.
-Skärpning! ropade Jessica efter mig. Jag bytte snabbt om till leggings och en tröja med volang sedan gick jag mot cafét där jag skulle möta Michaela. När jag öppnade dörren satt Michaela redan på en stol. Jag gick och gav henne en kram.

Lite längre kapitel den här gången:) Skulle vara jätte kul om ni kommentera vad ni tycker! Om ni har något speciellt som ni vill ska hända, kommentera då vad! :D
Har bättre inspiration nu iallafall!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra!:)

2013-04-16 @ 23:33:39
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Hedda

Jättebra! Längtar till nästa del kommer. Men när kommer nästa del av Because of you? Tror den hette så.

2013-04-17 @ 09:29:32
URL: http://www.heddasponny.devote.se
Postat av: Michaela

As bra, längtar så fett mkt!

2013-04-17 @ 19:38:59
URL: http://www.mowie.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

Super bra!!!

2013-04-17 @ 23:00:12
URL: http://moaandlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback