Crazy About You -15

Tumblr_menllb9e1u1rlhxaqo1_500_large
Michaelas Perspektiv:
 
Idag skulle jag och Nicki hämta upp killarna, eller iallafall möta upp de. Jag hade lockat mitt hår lite lätt och skulle åka förbi Nickis skola för att vi tillsammans skulle åka in. Det var fredag och killarna hade vart borta lite mindre än en vecka, men det var ändå tillräckligt för att jag skulle sakna Harry fööör mycket. Varje kväll hade bestott av samtal med Harry över Skype eller i telefonen.
 
Nicki väntade redan på mig vid parkeringen, hon hade några sår i ansiktet som jag såg att hon försökt täcka med smink. Hon klev in och gav mig en kram. Jag ville veta vad som hänt men kände att det kanske inte var läge. Vi skulle ha kul idag, och jag vågade inte fråga ifall att det skulle bli stelt efteråt. Vi båda smådansade till sångerna på radion och snart var vi redan på flygplatsen. Vi gick in och efter bara fem - tio minuter såg jag de komma. Jag kunde inte vänta längre för att vara i Harrys famn. Både jag och Nicki vinkade förfullt. När de var tillräckligt nära så omfamnade jag Harry.
 
Nickis Perspektiv:
 
Jag var osäker om jag skulle bara krama Zayn eller ge honom en kyss eller puss. Zayn gav mig en puss på kinden och en stor kram. Sedan kramade jag de andra killarna.
 
Vi alla fick egentligen inte plats i Michaelas bil men olagligt nog trängde vi ihop oss. Vi skulle ändå bara åka i tjugo minuter. Jag satt mellan Niall och Zayn. Ingen hade sagt något om mitt ansikte. Det var bara en tidsfråga innan första påpekandet skulle komma upp. Hela veckan hade vart kaos. Tjafs med både Lucas och Brian som båda slutat i slagsmål. Jessica och Jacob var forfarande förbannade på mig. Liam hoppade av först, sedan var det Louis tur och sedan Nialls. Michaela svängde in vid min gata. Och till min glädje så följde Zayn med mig. Vi sa hej då till Harry och Michaela innan vi klev ur bilen. Jag var verkligen glad över att Zayn var hemma igen. Jag behövde honom, och hans tillvaro. Jag öppnade dörren och vi gick direkt till mitt rum. Vi satt i sängen och jag krävde att han berättade detaljerat om hans vecka i usa.
-... det var vår vecka, hur var din? frågade Zayn och log väntade mot mig. Vart skulle jag börja? 
-Ehm, helt okej, ljög jag fram och Zayn höjde på ögonbrynen.
-Så du har ramlat? sa Zayn och jag stirrade nu ner i täcket. Jag berättade om allt och jag var hela tiden nervös om vad han skulle säga. Jag avslutade min menning och det blev tyst.
-Jag brukar inte slåss, påpekade jag tillslut och Zayn skrattade.
-Jag skulle troligen gjort samma sak, sa Zayn. Jag log svagt.
-Det var en på miljonen att hans kusin skulle vara Brian lixom! sa jag och Zayn fnissade.
-Ja, rätt galet! sa han.
 
Jag och Zayn fick passa Wilma medans Jessica och Jacob åkte iväg på någon 'egen kväll' tillsammans. Jag skulle behöva passa henne hela kvällen eftersom de skulle sova på hotell. De tyckte de var värda det... Wilma sov i fåtöljen inlindad i massa filtar. Hon snarkade svagt. Jag fick ha rätt låg volym på tvn så hon inte skulle vakna. Jag låg med mitt huvud i Zayns knä och Zayn masserade sakta min rygg. Jag vände mig så jag nu kollade upp mot honom.
-Du kan sova här! Om du vill såklart, sa jag glatt.
-Säkert? sa Zayn med ett leénde.
-Jag kan bädda soffan och en madrass på golvet, jag ska ändå vara ensam, sa jag. Zayn nickade.
-Visst! sa han och lutade sig mot mig och gav mig en perfekt kyss.
 
Jag började bädda soffan. Wilma sov i sin säng och hon var i alldeles fördjup sömn för att vakna när jag bar in henne. Zayn hjälpte till med att bädda madrassen på golvet. När vi äntligen var klara så gjorde vi oss iordning för natten. Jag fick sova på madrassen medans Zayn tog soffan. Teven var avstängd och det var först helt tyst. Jag försökte bestämt sova men jag var alldeles för pigg. Jag hörde hur Zayn nös. Nyssningen lät rätt roligt så jag började smått skratta.
-Är du vaken? skrattade nu Zayn.
-Ja, fnissade jag. Zayn började berätta om en rolig historia som hängde ihop med nyssningar. Sedan började jag berätta om en sak som jag började tänka på, sedan höll det på så.

Jag tänker fortsätta med den här novellen! :) Och som alltid ska jag försöka skriva så mycket och bra och så ofta jag kan. Fortsätt kommentera, det är verkligen så peppande att få kommentaren, det behövs bara en för att man ska bli peppad inför nästa kapitel! Jag hoppas ni gillade kapitlet även fast det inte var det längsta! :)♥ Because of you del 11 undeeer!
 
kram

Kommentarer
Postat av: Michaela

Härligt!:D

2013-04-30 @ 13:26:58
URL: http://www.mowie.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-04-30 @ 16:37:18
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Hedda

Jättebra, hoppas verkligen att nästa kapitel kommer snart!

2013-05-01 @ 09:43:22
URL: http://www.heddasponny.devote.se
Postat av: Emilia

älskar det här kapitlet <3 längtar värkligen till nästa :)

2013-05-01 @ 11:05:14
URL: http://1dworld.bloggplatsen.se
Postat av: Michaela

♥#ProudToBeADirectioner♥
My only chance to meet the boys, plz follow!!!<333 #directioners #swedishdirectioners #onedirection

2013-05-01 @ 15:52:57
URL: http://www.mowie.bloggplatsen.se
Postat av: adirectionnovel

ASBRA JOBB!

Kolla in min blogg, har just påbörjat en helt ny story med helt nya karaktärer och helt nya twister!

KRAM!

2013-05-01 @ 16:53:10
URL: http://adirectionnovel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback