Because of You - 12

 

Jag tog av mig shortsen som jag hade på mig och suckade. Det var alltid svårt att hitta kläder tills sådana här tillfällen. Niall skulle hämta mig om en kvart och vi skulle åka till Greg som fyllde år. Jag ville vara fin men ändå inte för uppklädd, jag blev osäker på vad jag skulle ta på mig och skickade iväg ett sms till Niall. "Vad ska man ha på sig?" skrev jag och tvekade en stund innan jag skickade iväg smset. Jag gick tillbaka till garderoben och tittade bland tröjorna jag hade. Efter någon minut plingade min mobil till och Niall hade svarat. "Ta på dig något sött bara :)" stod det på skärmen. Jag bestämde mig för att prova någon söt, lite kort klänning och bläddrade i garderoben. Jag stannade vid en blå blommig klänning och bestämde mig för att prova den. Jag tog ut den ur garderoben och drog på mig den. Den passade perfekt men jag var lite osäker på om jag skulle vara för fin klädd.  Jag bestämde mig för att chansa och valde klänningen. Sedan gick jag och satte mig vid mitt sminkbord för att fixa mig. Jag tog concealer och täckte och jämnade till huden lite och sedan satte jag bara på mascara och lite eyeliner, för mycket smink var inte fint. Jag lät mitt hår falla naturligt lockigt över mina axlar och jag tyckte själv att jag såg helt okej ut. Jag var inte den mest självsäkra tjejen men jag tyckte att jag var helt okej utseénde messigt. När jag var klar gick jag ner till hallen och satte på mig ett par ballerina skor. Det var fint väder ute och faktiskt ovanligt fint allmänt för att vara på Irland. Jag gick ut i solen och satte mig på en bänk medans jag väntade på Niall. 
 
Efter några minuter svängde Nialls bil in på parkeringen. Jag reste mig upp och gick fram till bildörren och öppnade den. Jag hoppade in och gav Niall en kram. Han hade på sig ett par beiga chinos, en vit tröja och en ljusgrå cardigan. Hans hår stod uppåt och han sken upp i ett leénde när jag kom in i bilen. "Hej! Vad fin du är" sa han när han kramat mig. "Säkert, inte för mycket? Du också!" sa jag och log. Niall skakade på huvudet. "Nejdå, du är precis lagom fixad" sa han och bakade ur bilen ut på gatan. Greg bodde i en lägenhet några minuter utanför Mullingar och det tog inte särskilt lång tid att åka dit. "Här är det!" sa Niall och parkerade bilen på parkeringsplatsen utanför höghuset. Niall stannade bilen och vi klev ur. Eftersom jag inte kände någon så var jag lite nervös, jag var inte bra på att prata med nya folk och blev lätt nervös. Niall öppnade porten och jag försökte bara skaka av mig känslan samtidigt som jag gick in. Vi gick en trappa upp och sedan stod vi utanför Gregs lägenhet. Niall tryckte på ring-knappen och ut hördes en svag reflektion av ljudet av ringklockan. Efter några sekunder kunde man höra hur låset vreds om och Greg öppnade dörren. Han log stort och gav Niall en kram och sedan hälsade han på mig. Utifrån vardagsrummet hördes röster ifrån folk som redan kommit, Niall hade sagt att vi bara skulle bli några få eftersom han skulle ha en större fest senare och att detta mer var för familjen och de närmsta vännerna. Vi tog av oss våra skor och jag gick bakom Niall in till de andra i vardagsrummet. Det satt tre killar, två tjejer, två lite äldre män och tre kvinnor runt vardagsrumsbordet och pratade. Den ändå jag kände igen var Maura.
 
Nialls Perspektiv
Mamma hälsade på Bonnie och de andra presenterade sig själva för henne. Jag kunde se på Bonnie att hon kände sig lite obekväm. Jag satte mig ner i en fotölj och Bonnie satte sig på en liten stol brevid mig. Greg kom ut med en bricka med kakor och dricka och ställde ner den på bordet innan han satte sig brevid Bonnie. Jag lade märke till att pappa inte var där men kom sedan på att han jobbade även fast det var semester. När vi fikat klart var det dags att öppna några presenter han hade fått. Det var mest kuvert som förmodligen var fyllda med pengar. Jag hade inte vetat vad jag skulle köpa och hade då bara köpt två tröjor som jag visste att han ville ha och han förväntade sig nog ingenting från mig.
 
Efter närmare två timmar av fika, present öppning och massa prat började folk lämna lägenheten och fara hemåt. Klockan närmade sig fem. "Ska vi åka?" frågade jag och tittade på Bonnie. "Okej," svarade hon och nickade. Vi lämnade stolarna vi satt i och gick ut till hallen, efter oss kom mamma som skulle säga hejdå. Vi satte på oss våra skor och sade hejdå till mamma och sedan gick vi ut till bilen. "Vill du följa med hem till mig?" frågade Jag när jag kom ut på vägen med bilen. "Gärna!" svarade Bonnie och log. jag log tillbaka och sedan blev vi tysta. 
 
Bonnies Perspektiv

Jag och Niall hade suttit ett tag i hans soffa och pratat och skrattat samtidigt som tvn stod på i bakgrunden. "Är du hungrig?" frågade Niall. Jag var lite hungrig men jag hade sagt till mamma att jag skulle äta hemma. "Sådär, men jag ska hem och äta snart" svarade jag och Niall nickade förståeligt. "Du kan följa med om du vill" fortsatte jag. "Tack men nej tack. Jag har lovat mamma att laga middag idag" svarade Niall och log ett vänligt leende. Jag hörde hur min mobil plingade till. Det var Eric som hade skickat ett sms. Jag öppnade smset och läste det för mig själv. "Hej sötnos! Vad gör du imorgon? Vill du träffas? x" stod det. Jag log svagt för mig själv åt komplimangen och glömde att jag skulle gå på Patricks fest med Niall imorgon kväll. "Hej, jag ska inte göra någonting speciellt. Okej, när då? :)x" svarade jag och Niall tittade nyfiket mot mig. "Vem var det?" frågade han och log ett gulligt leende. "Det var bara Eric" svarade jag och hans leende försvann. "Jaha" svarade han och strax efter plingade mobilen till ännu en gång. "Jag kan komma till dig vid halvfem-fem om det går bra? x" stod det och jag svarade bara med ett "okej" och sedan lade jag ifrån mig mobilen. Klockan var snart halvsju och jag visste att vi skulle äta middag snart och tyckte att det var bäst om jag åkte hemåt. "Jag måste hem nu" sa jag och lämnade soffan och gick ut till hallen. Niall lutade sig mot trappräcket och bet på en nagel. Jag granskade hans ansikte medans jag satte på mig mina skor och min kofta. "Jag ringer dig imorgon" sa Niall när jag var färdig och jag kom på att det var då festen var. "Juste! Ja, gör det" svarade jag. Jag skulle säkert hinna träffa Eric innan Niall så det skulle inte bli något problem. Niall tog ett steg mot mig och lade sina armar runt mig i en varm kram. Det pirrade till i min mage och det var en känsla jag inte var van vid. Jag kramade Niall tillbaka och där stod vi i några sekunder. Niall tog ett steg tillbaka och log. "Hejdå" sa jag och öppnade sedan ytterdörren. "Hejdå!" svarade Niall innan jag stängde dörren bakom mig, fortfarande med leendet på läpparna.
 
(Nästa dag)
Jag hade precis klivit ur duschen och fönat håret. Utanför öste regnet ner och himlen var grå och mörk. Jag satte på mig ett par jeansshorts och en munktröja. Eric skulle komma närsomhelst och jag skyndade mig att sminka mig och flätade sedan håret i en sned fläta. Mycket riktigt kom Eric bara fem minuter senare. Jag gick ner för trappen för att öppna men mamma hade hunnit före, gud vad pinsamt. Mamma stod och pratade med Eric och hon log nöjt när jag kom ner för trappen. "Hej!" sa jag och gav Eric en snabb kram när mamma lämnat oss ifred. Han tog av sig sina ytterkläder och vi gick upp till mitt rum och pratade på min säng. "Har du ett playstation?" frågade Eric förvånat när han fick syn på mitt plaustation som stod vid tvn. Jag spelade egentligen inte playstation utan använde den för att titta på film och så hade jag några få spel som jag hade försökt tycka om. "Nej det är ett mjölkpaket" sa jag ironiskt och Eric skrattade. Han gick fram till tvn och tittade på de få spelen jag hade. "FIFA. Vill du köra?" frågade han och jag nickade. "Visst" sa jag och han satte i och fixade spelet.
 Efter några matcher där jag total förlorat med massor poäng så ringde min mobil. Det var Niall. "Hej det är Bonnie!" svarade jag. "Hej! Det är jag" hörde jag Nialls röst säga ifrån den andra änden av telefonen. "Festen börjar vid åtta men jag tänkte att vi kanske kunde träffas en stund innan?" frågade Niall. Jag tittade på Eric och kände att jag inte bara kunde be honom åka, även fast jag lovat Niall tidigare. "Jag är med Eric just nu, men jag kan ta halvåtta-bussen till dig sen om det går bra?" svarade jag och Eric log lite svagt när jag nämde honom. "Jaha.. okej gör det du. Vi syns sen Hejdå!" sa Niall och innan jag hann sägga något lade han på.
 
När klockan närmade sig halv åtta sa jag till Eric att jag var tvungen att fixa mig för en fest och att jag snart var tvungen att åka. "Vart ska du?" frågade han. Jag hade inte tänkt på att Eric och Patrick var vänner, Eric kanske också skulle gå. "På Patricks fest" svarade jag och log, Eric log men såg lite förvånad ut. "Jaha, jag visste inte att ni var vänner" sa han. "Det är vi inte precis, det var Niall som sa att jag borde gå med honom" svarade jag och Eric nickade. "Men då kan vi ju ta samma buss dit?" föreslog Eric. Jag tvekade lite, jag var ju tvungen att fixa mig. "Okej" svarade jag, han kunde hjälpa mig att bestämma vilka kläder jag skulle ha på mig. "Då får du hjälpa mig med kläderna" fnissade jag och Eric skrattade lite. "Jadå" sa han och gick efter mig till garderoben. "Vad ska man ha för kläder typ?" frågade jag. "Typ ett par shorts och en snygg topp, några snygga skor kanske" sa Eric och jag tittade in på mina toppar som hängde där. "Den där är ju skitsnygg, prova den!" Sa Eric och pekade på en t-shirt med Jack Daniels tryck på. Jag tog fram den och slängde den på sängen. "Ett par slitna jeansshorts kanske skulle passa snyggt till" sa jag och Eric nickade. Jag tog fram ett par shorts och tog tag i tröjan och sedan gick jag in på toalletten för att prova kläderna. När jag satt på mig dem gick jag ut och visade Eric. "Skitsnyggt!" sa han och jag log. Jag lade in mina andra kläder i garderoben. Jag satte mig vid mitt sminkbord och fyllde snabbt i sminket och puffade till håret med hjälp av hårskum. 
 
Vi satt nu på bussen och pratade förfullt. "Ska vi åka direkt till festen?" frågade Eric. "Du kan göra det, men jag har sagt till Niall att jag ska åka till honom innan" svarade jag. "Skicka ett sms bara, ni syns ju på festen och jag tror inte att han blir så jätte ledsen om ni inte ses innan" sa Eric och skrattade lite. Men jag ville träffa Niall. "Okej.." svarade jag och tog upp min mobil ur den lilla väskan jag hade med mig. Jag skrev ett sms till Niall. "Hej! Jag sitter på bussen nu men kan vi inte träffas på festen istället? :)x" skrev jag och skickade iväg det. Niall svarade bara att det var okej. Bussen stannade på stationen som låg närmast Patricks hus. "Här ska vi av" sa Eric och vi gick till en bakre dörren av bussen. Det regnade nu bara lite men det blåste fortfarande och nu var det ännu morkare ute. Det märktes redan utifrån att festen var igång. Jag hade sagt till mig själv att inte göra någonting dumt eller någonting jag skulle få ångra ikväll. Eric öppnade ytterdörren och det var redan fullt med folk som stod och drack och dansade till den höga musiken. Jag bestämde mig för att hålla mig vid Eric tills jag hittat Niall. Jag gick efter Eric igenom allt folk och det verkade som att han kände nästan alla, till skillnad från mig. Vi gick in till köket och Eric tog en drink, jag valde att ståöver. Jag tyckte ändå inte att det smakade särskilt gott och tyckte att man kunde ha roligt utan. 
 
Vi stod i en folkmassa och Eric babblade på. Jag hade ännu inte sett Niall och började undra vart han höll till. Just som jag tänkt tanken öppnades ytterdörren och Niall kom in. Han bar ett par ljusa jeans och en Ramones tröja. Jag blev glad över att se honom, Eric hade mest pratat med alla sina andra vänner.Niall hade inte fått syn på mig så jag återgick till samtalet som pågick mellan Eric och två andra av hans vänner. Någon minut senare kände jag en hand på min rygg och jag vände mig om och möttes av Nialls ansikte. De andra lade också till Niall och vände en kort stund huvudena mot honom. "Hej.. Bonnie! Kan jag få prata med dig en stund?" frågade Niall och tog ett tag runt min handled jag nickade och log. Vi gick ut ifrån vardagsrummet in till ett litet gästrum eftersom det knappt gick att höra någon annans röst inne i vardagsrummet pågrund av den höga ljudnivån. Han stängde dörren bakom oss och ställde sig mot väggen medans jag stod framför honom och väntade på att han skulle säga någonting. Han placerade sina händer runt min midja och innan jag hann tänka så drog han mig hårt mot sin kropp och pressade sina läppar mot mina. Även fast jag visste att jag kände någonting för Niall så ville jag av någon anledning backa undan, samtidigt som jag ville ha mer. Men jag gjorde inte det utan istället placerade jag mina händer på hans hals och kyssen blev mer passionerad.

Sååådär! Jag vet att det mesta i det här kapitlet kanske inte är så roligt men i slutet händer det ju grejer och jag hoppas ni tyker om det. Man kan säga att jag var ganska väldigt trött när jag skrev den sista halvan av detta kapitlet så det kanske blev några missar men ni förstår nog ändå, haha. Anyway, Jag hoppas att ni gillar den här delen och det är såklart alltid superkul om ni kommenterar. Jag blir verkligen peppad till att skriva mer och fortare när ni kommenterar och så märker man att folk verkligen läser den här novellen och jag blir såklart jätte glad! Nu ska jag inte säga mycket mer men kommentera gärna vad ni tycker om den här delen, vad tycker ni om Eric? Vad tycker ni om Bonnie och Niall tillsammans? :) ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Erik är bajs, älskar Niall och Bonnie!! niall är för jävla söt!!!

2013-05-04 @ 00:30:16
Postat av: Stella

Bara Niall för mig tack, Eric = Player

2013-05-04 @ 11:45:52
Postat av: Berättelser om One Direction

Bonnie och Niall är så fina tillsammans!<3

2013-05-05 @ 07:56:32
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Moa

jätte bra!!!!! Niall+Bonnie!

2013-05-05 @ 19:11:48
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Michaela

AS BRA!!!! AAHHHH *FANGIRLAR*:'D

2013-05-06 @ 18:23:54
URL: http://www.mowie.bloggplatsen.se
Postat av: one direction novell

älskar Niall å Bonnie men Eric han bara dra någonstans, ärligt! haha.. de måste bli Bonnie å Niall, sååå fiiina :')

2013-05-06 @ 20:39:40
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Hedda

Jättebra! Jätte spännande nu!

2013-05-09 @ 18:50:22
URL: http://www.heddasponny.devote.se
Postat av: Frida

OMG!! Vad gulligt!! Längtar super mycket till nästa!! :)x

2013-05-09 @ 21:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback