Crazy About You -16

Jag vaknade av Wilmas skrik. Fan. Jag reste mig och skyndade mig in till Wilma. Hon blev tyst när hon såg mig. Jag bar upp henne och tog med henne till min madrass. Jag satte på barnpogram åt henne medans jag försökte somna om, klockan var kvart i åtta och jag var hur trött som helst. Wilma skrattade då och då. Jag önskade i dåläget att jag haft öronproppar. Zayn sov fortfarande och verkade inte äns höra Wilma. Wilma drog hysteriskt i mitt hår och kröp runt. Jag la mig under täcket och snabbare än väntat somnade jag.
 
När jag vaknade den andra gången fick jag först lite panik. Wilma vaken ensam i lägenheten, hon kunde dra ner massa saker. Jag satte mig snabbt upp och ropade efter henne.
-Wilma? Wilma! ropade jag. I köket fanns en klocka, den visade nästan halv elva. Jag fick ännu mer panik, hur kunde jag bara somna sådär. Jag sprang runt i lägenheten.
-Är du vaken? ropade Zayn från hallen. Jag gick snabbt dit. Där gick Zayn med Wilma på axlarna. Hon hade ytterkläder på sig och sin lilla panda mössa. Jag pustade ut.
-Tog du ut henne? frågade jag. Zayn skakade på huvudet.
-Jag satte på henne ytterkläder så när jag väckte dig så skulle hon redan vara klar, sa Zayn. Jag gav honom en puss och sedan skuttade jag till min garderob för att byta om.
 
Vi gick till en lekpark bakom alla shoppinggator. Wilma gungade i bäbisgungan medans jag gjorde fart på henne. Zayn gungade lite lätt på gungan brevid.
-Har du träffat Lucas och Brian efter... ja du vet vad? frågade Zayn.
-Båda, Jessica tvingade mig att be om ursäkt, sa jag. Zayn såg förvånad ut.
-Bad du om ursäkt? frågade han. Jag flinade och skakade på huvudet. Zayn stod nu upp på gungan medans han gjorde fart.
-Tänkte väll! sa han med ett leénde. Han stannade gungan och sträckte ut sin hand mot mig. Jag tog den och Zayn drog mig mot honom. Jag klev upp och det var rätt trångt för fötterna men det funkade. Vi gjorde hög fart. Wilma roade sig själv. Zayns hår fladdrade och jag skrattade lite åt det. Zayn lutade sig mot mig och kysste mig. När kyssen avslutades så log jag hur stort som helst.
-Zayn... sa jag och kollade djupt in i hans ögon.
-Mm? sa han.
-...vad är... vi? frågade jag nervöst.
-Vad menar du? flinade Zayn.
-Är vi vä..? sa jag men Zayn avbröt.
-Jag kysser inte mina vänner inte ens mina bästa vänner, inte heller bekanta, så jag antar att vi är mer än vänner? sa Zayn. Jag log glatt. Wilma skrek nu. Jag suckade och hoppade av gungan för att ta upp henne.
 
Vi hade börjat gå hemåt. Väl i hallen möttes vi av Jacob och Jessica. De började direkt gulla med Wilma. Zayn tog sin väska som låg i vardagsrummet sedan så tänkte han bege sig hem. Jag kramade honom hej då innan han försvann ut. Jag satt med min dator i soffan. Jacob lutade sig mot min dataskärm.
-Vad gör du? Har du en sån här blogg? frågade Jacob och sjönk ihop brevid mig. Jag skakade på huvudet.
-Nej, jag spelar något spel, sa jag och fick ut ett svagt skratt.
-Vad är det för spel? frågade Jacob. Jag började genast förklara. Det tog inte lång tid innan han ville prova.
 
Vi alla satt runt bordet och jag petade med gaffeln i potatismoset.
-Nicki, sa Jessica jag kollade upp mot henne.
-Nästa helg så har ju du någon fest iskolan, började hon.
-Mm, sa jag och tog en klunk av vattnet.
-Varför bjuder du inte hem några tjejkompisar och har en tjejkväll kvällen innan? sa hon.
-Tjejkväll? sa jag och doppade potatismoset i ketchupen. Jessica nickade. Jag hade knappt vänner. Och inte många som var tjejer...
-Kanske, mumlade jag snabbt.
-Jo kom igen, jag och Jacob kommer inte störa, vi sover borta då, log Jessica. Deras blickar var vända mot mig.
-Okej, sa jag medans jag började duka undan även fast jag knappt ätit en fjärdedel av maten. Jag ställde in det i diskmaskinen innan jag gick till mitt rum. Min mobil ringde, det var Zayn. Jag log för mig själv och tröck svara.
-Hej! sa jag och låg nu på sängen.
-Hej, hur är det? frågade Zayn.
-Lika bra sedan sist, fnissade jag.
-Vill du mötas? frågade Zayn.
-Är det något? sa jag oroligt.
-Kanske du kan sova över här? Jag vill bara mötas okej? sa Zayn.
-Visst, jag packar lite kläder, sa jag. Vi lade på och bestämde att Zayn skulle hämta upp mig.
-Jag sover hos Zayn! sa jag och drog på mig mina gummistövlar.
-Zayn är en snäll typ hoppas jag, sa Jessica och jag höjde mina ögonbryn.
-Snäll typ? Han är snäll Jessi, jag lovar, sa jag med en suck.
-Okej, jag litar på dig, sa Jessica och gick iväg till köket. Jag gick ut och nere vid gatan väntade Zayn i sin bil. Jag öppnade och satte mig brevid honom i framsätet. Zayn log mot mig och sedan körde vi iväg.
 
Zayn parkerade utanför sig och vi joggade upp i trapphuset. Zayn låste upp och jag la ner min väska på golvet.
-Du lät konstig på telefon, sa jag när vi satte oss ner i hans soffa.
-Det är galet, Perrie visste att vi var tillsammans, tydligen finns det massvis med bilder, sa Zayn. Jag svallde.
-Så du prata med Perrie? sa jag svagt. Zayn kollade på mig utan att svara.
-Vi snackar ibland, men inte så, sa Zayn. Jag undvek kontakt med Zayn och stirrade istället neråt.
-Nicki, sa Zayn och tog min hand.
-Vad? Kul att ni kan vara vänner i efterhand, sa jag med lite ironi i rösten. Zayn sa inget utan gav mig en puss på kinden.
-Bryr du dig om bilderna då? frågade jag och Zayn skakade på huvudet.
-Nej, gör du? sa Zayn.
-Nej inte direkt, sa jag och log svagt.
-Sååå ska vi se film? log Zayn. Jag nickade.
-Du får välja film, sa Zayn och jag sken upp.
 
Jag låg med mitt huvud i Zayns knä. Över oss var en gosig filt han hade. Zayn smekte sakta min rygg medans vi kollade på någon film. Det vibrerade vid min kind, där Zayns ficka var där han också hade sin mobil. Jag kollade upp mot honom medans han tittade på den.
-Vem var det? frågade jag.
-Ingen, sa Zayn och stoppade undan mobilen.
-Okej, gäspade jag.

Har inte kunnat göra något innan nu eftersom jag haft skola, vart sjuk och vart på konsert. Kan inte lova att jag blir bättre men gör verkligen mitt bästa! ♥
 
Vad tror ni kommer hända? Vad tycker ni om kapitlet?

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Bra del! Undrar vem som skrev!!:)

2013-05-10 @ 23:24:57
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Moa

Jätte bra!!!

2013-05-11 @ 00:30:39
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Stella

Det var säkert Perri, Som vill ha tillbaka Zayn. :3

2013-05-11 @ 07:29:18
Postat av: Directioner♡

Det var nog perrie, bra del llängtar efter en ny. :)

2013-05-12 @ 19:07:48
URL: http://directioon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback