Because of You - 13

Dörren öppnades och vi avslutade fort kyssen. Patrick kom in och såg lite förvånad ut. "Förlåt, jag ska bara hämta en grej" sa han och gick in till en stor bokhylla i rummet. Niall gick ut ur det lilla rummet och jag gick efter honom. Vad betydde detta? Jag visste inte om jag skulle gå efter Niall eller om jag skulle gå tillbaka till Eric. Jag gick efter Niall som nu var påväg in till köket. Han vände sig snabbt om för att se om jag var kvar, han log när han såg mig och jag log snabbt tillbaka. Han ställde sig brevid några killar jag aldrig tidigare sett och lyssnade på deras konversation. Jag stod tyst och var osäker på vad jag skulle göra eller säga. Jag höll en dricka i min hand och tittade bara på den. Efter några minuter drog Niall sig undan de andra killarna och vände blicken mot mig. Jag såg Eric komma in i köket, han såg sig omkring. Niall fick syn på honom och när Eric såg oss kände jag en arm runt min midja och Niall drog mig närmare. Jag tittade osäkert på honom, vad var det här för? Var det bara någonting han gjorde mot Eric? Eric gav mig en vi-pratar-senare blick och lämnade sedan köket. Musiken höjdes och folket ljublade lite. Niall tog bort armen från min midja och gick ut till vardagsrummet.
 
en vecka senare
 
Jag satt ensam hemma framför tvn. Utanför öste regnet ner och jag hade ingen större lust att gå ut. Min mobil plingade till, jag böjde mig fram och läste smset. Det var ifrån Niall, "Är det okej om jag kommer förbi om 5 min? Är ändå i stan" stod det. Jag visste fortfarande inte vad jag och Niall var. Vi hade träffats två gånger i veckan men han visade inga tecken alls. Vad kände han? Jag visste inte själv vad jag kände. Jag klickade på den lilla "svara" rutan på skärmen. "Självklart!" svarade jag. Jag kunde ju inte säga nej. Jag insåg hur stökigt det såg ut i vardagsrummet och skyndade mig att plocka undan disk och slänga godis papper. Mamma och Pappa hade åkt till Wales igår för att hälsa på min faster som bodde där och jag hade lyckats övertyga dom om att få stanna hemma ensam. Tillslut gick dom med på det, på deras vilkor förstås. Dom skulle bara vara borta i en vecka men dom var ändå tveksamma. Jag hade bara mjukis byxor och ett linne på mig men orkade inte byta om. Jag fixade till kuddarna i soffan lite och såg till att allt såg rimligt bra ut. 
 
 
Ding Dong lät det ifrån dörrklockan, jag småsprang till dörren och öppnade. Niall log ett brett leénde och öppnade sina armar för att ge mig en kram. Jag kramade honom och det pirrade svagt till i magen. Han var en bit längre mig så jag tittade upp mot hans ansikte och log. Vi avbröt kramen och Niall stängde dörren bakom sig. Hans hår var aningen blött men han såg lika bra ut som alltid. Han tog av sig sina skor och följde sedan efter mig in i vardagsrummet. Vi satte oss ner i soffan och jag sänkte ljudet på tvn så att vi kunde prata. "Vill du ha någonting att äta eller dricka?" frågade jag och lämnade fjärkontrollen på soffbordet. "Nejdå, det är lugnt" svarade han och log. "Säkert?" frågade jag och han nickade. Vi började småprata lite om dagen. "Vad har du gjort idag då?" frågade Niall. "Jag har bara suttit inne hela dagen, själv då?" frågade jag. Niall berättade att han hade varit och hos sin mormor och hjälpt henne sätta upp några hyllor, jag tyckte det var sött att han hjälpte henne. Vi pratade en ganska lång stund om allt möjligt, tillslut kom det jag väntat på hela veckan. "Du jag måste bara be om ursäkt för att jag kysste dig bara sådär, jag vet inte vad som flög i mig. Men allt är lugnt va?" sa Niall och när han sa sådär blev jag aningen besviken. "jag vet inte vad som flög i mig", ville han inte kyssa mig? Jag blev lite besviken, inte bara för att jag tyckte om Niall men eftersom jag hade haft hopp om att någon kille för första gången skulle tycka om mig som mer än en vän. Men nu spelade det ingen roll, kyssen betydde ingenting längre. "Jadå det är lugnt" svarade jag bara och log svagt. "cool" mumlade Niall och vred bort blicken. "Jag menar du är ju en bra vän, jag hoppas inte jag förstörde någonting" sa Niall och log. Jag nickade instämmande och log tillbaka. "Du, kan vi inte beställa en stor pizza, åka och handla lite godis och hyra en film?" föreslog Niall och jag blev genast glad igen. "Åh jo!" sa jag glatt. Jag visste inte hur mycket klockan var men anade att den var runt 18. Jag tittade på köksklockan den visade 18.34. "Gud jag anade inte att klockan var så mycket, vi kanske borde beställa nu då?" sa jag och Niall nickade.
 
När Niall ringt och beställt en Pizza som vi skulle hämta upp på vägen hem från affären så satte vi oss i Nialls bil. Femton minuter senare stod vi i mataffären och valde ut godis. "Vad vill du ha?" frågade jag och vi båda stod och glodde på allt plockgodis. "Jag tycker om allting!" sa Niall och skrattade. "Ta det du vill ha." fortsatte han sedan. Jag log mot honom och började sedan fylla påsen, sakta men säkert. 
 
När vi betalat godiset, läsk och även hyrt "Min stora feta grekiska semester"  ställde vi in påseni baksätet av bilen och gick sedan till Pizzerian som låg bara på andra sidan gatan. Niall gick före mig och öppnade dörren. Han höll dörren öppen åt mig och lät mig gå in före honom. Vi gick fram till den lilla disken längst in i pizzerian. Det var tomt och ingen som stod vid disken så vi plingade i den lilla ringklockan som stod på disken. Snabbt kom en man i 40-års åldern ut och ursäktade sig själv. "Vi ska hämta upp en Hawaii pizza" sa jag vänligt och mannen nickade innan han vände sig om och tittade bland några olika pizzakartonger. Han tog upp den ena och gav den till Niall som tog emot den. "Det blir 11 pund" sa mannen och jag tog upp mitt kort ur plånboken. "Jag ger dig pengar senare!" sa Niall men jag skakade bara på huvudet. "Du betalade ju allt godis" sa jag samtidigt som jag slog in koden på den lilla apparaten. Jag tröck på godkänn och tog sedan ut kortet. "Tack så mycket. Ha en bra kväll!" log mannen bakom disken. "Desamma!" sa jag och Niall tillsammans och lämnade sedan pizzerian. Vi gick tillbaka till bilen och hoppade in.
 
När vi var hemma igen var vi båda hungriga så vi skyndade oss med att ställa in läsken i kylen och sedan satte vi oss i soffan och började äta den goda pizzan. Att vi båda var hungriga märktes tydligt, bit efter bit blev pizzan mindre och våra magar mättare. När pizzan var slut var vi båda mätta och lade oss ner på soffan.

Sådär nu är vi tillbaka! Det känns skönt. Jag vet att det här inte vart den bästa, roligaste eller mest händelserika delen. Men jag lovar er, jag har en plan för hela novellen och det kommer verkligen hända grejer. Jag hoppas iallafall att ni tycker om den här delen och det skulle vara jätte kul om ni kommenterade. Skulle nog bli ännu mer peppad till att skriva då! :) ♥

Kommentarer
Postat av: Moa

Jätte bra!!!!❤

2013-09-03 @ 23:27:59
URL: http://moaandlisa.blogg.se
Postat av: Hedda

Kul att ni har börjat igen! Älskar novellerna! Hoppas nästa del kommer snart! :)

Kram!

2013-09-05 @ 17:00:25
URL: http://www.heddasponny.devote.se
Postat av: My (1D Novell)

åh vad jag har saknat denna novell :) äntligen tillbaka!

2013-09-05 @ 19:14:05
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Mira

När kommer det mer? Älskar den!!:)

2014-02-12 @ 18:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback