Because of You - 2

Ur förra delen: "Så, hur gammal är du då?" sa han och satte händerna i byxfickorna. "Sjutton, dudå?" svarade jag. "Nitton" svarade han och jag ångrade att jag inte gått in lite tidigare så att jag sluppit den fruktansvärda kylan. "Det är iskallt här ute, jag går in" sa jag och innan han hann säga någonting öppnade jag dörren och klev in.

Nialls Perspektiv

Jag såg Bonnie försvinna in i folkmassan och jag följde lite diskrét efter henne. Hon var den ända här att prata med. Jag såg henne sätta sig ner vid ett tomt bord och jag tog mod till mig att gå fram och sätta mig vid samma bord. "Är det lugnt om jag sätter mig här? Jag vet inte vart min bror tog vägen" sa jag och hon nickade som svar. Jag satte mig på en stol mitt emot henne och vi satt tysta och tittade på några folk som dansade. Jag försökte komma på någonting att säga för att bryta den pinsamma tystnaden men det stod still i huvudet. Kanske skulle jag fråga efter hennes nummer? Nej då skulle hon säkert tro att jag var helt på henne. Jag bestämde mig istället för att fortsätta sitta tyst och titta på folket. En man i 40 års åldern kom fram till mig och gav mig en blick jag inte riktigt kunde tyda. "Ehm.. jag tänkte bara ta min jacka" sa mannen och jag ställde mig upp och gav honom jackan som hängde över stolsryggen. "Ha det bra Bonnie!" sa mannen och sedan lämnade han rummet. Jag satte mig ner igen och vände blicken mot Bonnie. "haha vem var det?" sa jag och försökte dölja att jag faktiskt tyckte det var lite pinsamt. "Det var min farbror" svarade hon och fnissade lite. Nu hade jag det perfekta läget att starta en konversation. Om jag bara kunde komma på någonting att säga. "Vart bor du då?" fick jag ur mig men Bonnie verkade inte höra vad jag sa, inte konstigt med tanke på den höga ljudnivån i rummet. Hon gav mig en vad-sa-du blick och jag upprepade frågan. "Ungefär 20 minuter här i från, vart bor du?" svarade hon och log svagt. "Mullingar" svarade jag kort och hon nickade som ett 'ok'. "Känner du Oliver eller något? Jag har aldrig träffat dig förut" frågade Bonnie "Min bror känner honom, jag har bara träffat honom några nånger tidigare" svarade jag och så var samtalet igång. 
 
Efter att vi pratat lite av och till i ca en halvtimme såg jag Greg gå mot mig med sin jacka över axeln. "Där ser man, du hittade någon att umgås med ändå, jag sa ju det!" sa han och jag gav honom en 'håll tyst' blick. "Det här är Bonnie" sa jag och Greg sträckte fram handen för att hälsa, vilket Bonnie inte var beredd på. Hon tog tag i handen och Greg presenterade sig själv. "Ska vi ta en Taxi till mormor eller? Jag kan inte köra hem nu" sa Greg och jag nickade. Min mormor bodde bara en kvart härifrån och vi skulle stanna där över natten. "Okej, gå ut du. Jag kommer om två minuter" svarade jag och Greg lämnade bordet. Kanske skulle jag fråga om hennes nummer ändå? "Ehm.. Tror du jag skulle kunna få dit nummer?" frågade jag samtidigt som jag tog på mig kavaj jackan som nu hängde över stolkanten. "Jag har inte min mobil här.. och jag kan inte mitt nummer" sa hon och suckade lätt. "Okej. Men vi kanske syns någon gång ändå" svarade jag och log ett litet leénde. "Men om du skriver ner ditt nummer på en lapp så kan jag smsa dig!" sa hon och jag nickade glatt. Hon rev av en bit av en vit servette och sträckte sig efter en penna som låg på andra sidan bordet. Hon gav den till mig och jag skrev ner mitt nummer, sedan gav jag den till henne. "Jag borde nog gå ut nu, men det var kul att träffa dig" sa jag och log. "Jag messar dig!" sa Bonnie och jag nickade. Jag vände mig om och gick ut till Greg som stod och väntade på taxin utanför lokalen. 
 
Bonnies perspektiv

Jag vaknade morgonen därpå vid halv ett efter en skön, lång, natt sömn. Jag kände lukten av ny stekta pankakor ifrån nedervåningen. Jag satte mig upp och sträckte på mig. Sedan gick jag fram till garderoben och rotade fram ett par gråa mjukis byxor. Jag tog av mig pyjamas shortsen och satte på mig mjukisbyxorna. Sedan tog jag tag i min mobil som låg på nattduksbordet brevid sängen. Jag tröck på hem knappen, inget nytt. Jag kom på att jag skulle smsa Niall och gick bort mot min svarta väska som hängde över skrivbords-stolen. Jag öppnade den och letade reda på servette biten med nummret på. När jag hittade den skrev jag direkt in nummret i kontakt listan och sparade det. Sedan tröck jag upp 'nytt sms'. Jag funderade på vad jag skulle skriva. Jag tröck ner tangenterna på skärmen och tvekade en stund innan jag skickade i väg det. "Hej! Här har du mitt nummer :) /Bonnie" stod det. Jag tyckte själv att det lät fånigt men kunde inte komma på någonting bättre att skriva. Jag lade ner mobilen i byxfickan och lämnade sedan rummet. Jag gick ner fört trappan och in till köket där mamma stod och stekte en sista pankaka. "Godmorgon Gumman! Sovit gott?" sa hon och drog in mig i en kram. Jag nickade som svar och satte mig sedan vid det lilla bordet i köket. "Vart är pappa?" frågade jag samtidigt som jag lade upp en pankaka på den ena tallriken som var fram dukad. "Han är i duschen" svarade hon och stängde av stekplattan. Hon hämtade sin tallrik och lade upp pankakan på den, sedan satte hon sig mitt emot mig vid bordet. "Visst var det roligt igår?" sa mamma och log stort. "Jo visst.. jag satt bara ensam hela kvällen" sa jag ironiskt. "Jag såg dig ju sitta och prata med någon kille" sa mamma och jag suckade. "Ja den sista halvtimmen av kvällen ja" svarade jag och mamma tittade på mig med en bekymrad blick. "Lite roligt var det väl?" sa hon och jag nickade. "Jadå!" svarade jag och mammas ansikts uttryck ändrades nu till ett leénde. Jag tog en tugga av min ihop rullade pankaka som var full av socker. "Du är bäst på att göra pankakor!" sa jag med munnen full. Det var verkligen något speciellt med mammas pankakor. Mamma log bara som svar. Jag hörde hur min mobil plingade till ifrån byxfickan. Jag tog upp den och såg att det var Niall som svarat. "Tack! Jag ska stanna här tills i eftermiddag. Vill du göra någonting innan jag åker hem? :)" stod det och jag log svagt för mig själv. "Vem var det?" frågade mamma nyfiket och leéndet ifrån mina läppar försvann snabbt. "Ingen" svarade jag bara och mamma flinade lite. "Ska vi göra någonting speciellt idag?" frågade jag och mamma skakade på huvudet. "Jag och pappa ska åka och städa lokalen men jag antar att du inte har lust med det" svarade mamma och jag nickade. Jag rullade ihop en till pankaka och tog sedan upp mobilen igen och tröck på svara knappen. "Visst! Vill du komma hit om typ en timme? Mamma och pappa kommer inte vara hemma då :)" svarade jag och tröck sedan på skicka knappen. Jag åt upp pankakan och gick sedan upp till mitt rum igen.
 
Jag låg på min säng framför datorn och hörde hur det knackade på min sovrums dörr. Dörren öppnades och där stod pappa. "Vi åker nu! Jag vet inte när vi är klara faktiskt. Men det är bara att ringa om det är någonting" sa han och jag nickade. "Jag tror jag klarar mig" svarade jag och blinkade med ena ögat. Han lämnade rummet och strax efter hörde jag hur ytterdörren stängdes. Jag stängde igen datorn och gick fram till garderoben för att byta om. Det var faktiskt ganska soligt ute så jag valde ett par jeans shorts och ett vitt enkelt linne. Jag tog av mig mjukbyxorna och satte snabbt på mig shortsen. Sedan drog jag av mig t-shirten jag hade på överkroppen och satte på mig linnet. Jag tog fram en svart tunn kofta och satte på mig den över linnet. Jag hade berättat för Niall vart jag bodde och om fem minuter skulle jag möta honom vid busshållstället nere för backen vid huset. Jag tog snabbt ut min concealer ur sminkväskan och kletade ut där det behövdes i ansiktet. Sedan drog jag snabbt mascara borsten några drag på ögonfransarna. Jag tittade på mobilen och såg att bussen skulle komma om bara tre minuter. Jag sprang ner för trappan och satte snabbt på mig ett par sommarskor. Jag gick ut och låste dörren efter mig. Sedan gick jag med snabba steg ner för backen mot buss hållsplatsen. Luften var varm och solen sken i mina ögon. Jag kom ner till busshållsplatsen och satte mig på en bänk. Bara några sekunder senare kunde jag höra bussen. Den saktade ner och jag ställde mig upp. Dörrarna öppnades och några få personer hoppade av. Jag fick syn på Niall som redan sett mig. Jag gick med några sakta steg mot honom, han log lite svagt. "Hej!" sa han och kramade mig med sin ena arm. 
 
Vi gick upp för backen och till huset. Jag tog upp nyckeln ur byxfickan och låste upp dörren. Vi klev in och Niall såg sig omkring. Han sparkade av sig skorna och följde sedan efter mig upp för trappan. Som tur var hade jag städat mitt rum dagen innan. Jag öppnade dörren och vi gick in och satte oss på min säng. "Fint rum" sa han och såg sig omkring. "Tycker du? Tack" sa jag och log lite. "Vad vill du göra? Det är inte så mycket att göra här.." sa jag. Niall funderade en liten stund. "Vi kan väl gå till något café i stan eller något?" föreslog han. "Det är stängt på söndagar" svarade jag. "Ja juste.." sa han och sedan blev vi båda tysta. "Vi kan väl bara gå ut och ta en promenad? Det är så varmt och skönt ute" sa Niall och jag nickade. "Visst!" sa jag och log.
 
Fem minuter senare gick vi på en väg in mot stan och pratade. "Vad skulle din bror göra idag då?" frågade jag. "Han skulle träffa några vänner som bor här. Min mormor är inte så rolig att umgås med så jag tänkte att det var en bra idé att fråga dig om du ville hitta på någonting" svarade han. "haha, jag är inte mycket roligare kan jag gissa" sa jag och skrattade lite. "Haha, jodå!" svarade han.
 

Så del 2 ute nu. Jag har suttit länge och skrivit det här så jag skulle bli glad om ni kunde kommentera vad ni tycker! :)
 

Om du inte läst del 1 Ännu, tryck HÄR

Kommentarer
Postat av: Wilma

Jättebra :)

2013-03-18 @ 21:42:57
URL: http://onedirectionfanfic.blo.gg
Postat av: 1D noveller

Har läst era allihopa nu och riktigt bra! Man vill bara läsa mer! Hihi.
Ska absolut fortsätta läsa denna å jag kan ju bara hoppas att ni är de med min med. Haha! Kram

2013-03-18 @ 21:48:59
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: 1D noveller

Nu är allt läst och jag kan inte säga mer än att jag är fast! HAHHAHA är helt kär i niall å vill nu bara ha mer å mer delar för att se vad som händer ! Hihi ååååh!!

2013-03-18 @ 22:23:25
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Fia

Superduper:) Kan inte vänta tills del 3. Kram

2013-03-19 @ 07:00:38
URL: http://beyondthelove.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Ni kommenterade min blogg om ett länkbyte. Skulle gärna vilja göra ett med er! Kan lägga till er i min meny när jag kommer hem. 😄

2013-03-19 @ 07:33:48
URL: http://storiesofonedirection.blogg.se
Postat av: Emma

Ni ville ha respons.
Respons:
Du kan t.ex variera hur meningarna börjar så att man inte läser samma sak om och om igen.
Annars var den bra :)

2013-03-19 @ 20:00:14
URL: http://annorlundaemma.blogg.se
Postat av: Emma

Hej. :)
Respons:.......... tomt :)

Riktigt glad för din fanfic. Ganska bra :) ska kolla in på er blogg fler gånger och läsa.
Men följ gärna min blogg och skriv in frågor om ni vill.
Kram xxxx

2013-03-19 @ 20:19:49
URL: http://annorlundaemma.blogg.se
Postat av: Mathilda

den är bra! e jag fattar inte ordet tröck, men jag antar att det är samma som tryckte! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback